Højrebryst producer mindre end Venstrebryst :( ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Anonym trådstarter

Min højre bryst er mælke produktion blevet mindre og mindre ?? Ammer måske tre gange med venstre indtil der bliver nok i højre ?? Hvorfor dog det? Selvom der er nogen gang kun lidt i højre prøver jeg at lægge ham til men der får han ikk rigtig noget så må lægge ham til Venstre hvor der er fuldt :/ .. Hvad kan gøre for så der ka komme mere i det andet bryst også ? .. Nogen der har oplevet det og kan give råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min højre bryst er mælke produktion blevet mindre og mindre ?? Ammer måske tre gange med venstre indtil der bliver nok i højre ?? Hvorfor dog det? Selvom der er nogen gang kun lidt i højre prøver jeg at lægge ham til men der får han ikk rigtig noget så må lægge ham til Venstre hvor der er fuldt :/ .. Hvad kan gøre for så der ka komme mere i det andet bryst også ? .. Nogen der har oplevet det og kan give råd ?

Det er faktisk helt normalt...nogle ammer endda kun med det ene bryst.

Den eneste måde du kan øge produktionen på er ved altid at starte med det bryst der producerer mindst og sørge for det bliver helt tømt ud inden du går over til det andet, men det er ikke altid det virker.

Nogle har bare mindre produktion i det ene frem for det andet.
Nogle oplever også at barnet ikke vil drikke fra det ene, men kun det andet, så det må man jo så lære at leve med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. november 2011

DK

Jeg havde mest mælk i det højre bryst af den simple årsag at jeg oftest kom til at lægge babyen til der, fordi jeg er højrehåndet og det derfor er den stærkeste arm = jeg kunne bedre holde baby uden at blive træt i armen. Det var ikke med vilje, bare sådan en refleks. Derfor har jeg nok ammet 2/3 af gangene med højre bryst. Hvorfor det så også blev meget større end det venstre når de var helt fyldte

Det gør ingen skade og er jo ligegyldigt. Bare der ialt er nok mælk til bebs!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.