Føler mig røvrendt...(af kommunen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da det ikke skal ses på google. Men jeg er ''Benjamins'mor''..

Som nogle af jer nok ved har jeg haft et kæmpe bøvl med kommunen under graviditeten og de første 5 mdr af Benjamins liv.

Havde så min SP på besøg her i sidste uge, og hun bliver noget overrasket da jeg fortalte jeg betalte delvist Benjamins dagpleje plads (læs: 1300 om måneden).. For da hun så bagefter fortalte at min socialrådgiver havde lovet mig en økonomisk friplads fordi jeg er ung og vi begge er på kontanthjælp.. Og kunne da hun sagde det også godt selv huske det..

Så nu føler jeg mig virkeligt røvrendt af min socialrådgiver da vi har skulle betale så mange penge hver måned, selvom det ikke var meningen...

Undskyld mit sure opstød.. Men ih' jeg er træt af kommune folk og alle deres besparelser osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Rsa

Anonym skriver:

Skriver som anonym da det ikke skal ses på google. Men jeg er ''Benjamins'mor''..

Som nogle af jer nok ved har jeg haft et kæmpe bøvl med kommunen under graviditeten og de første 5 mdr af Benjamins liv.

Havde så min SP på besøg her i sidste uge, og hun bliver noget overrasket da jeg fortalte jeg betalte delvist Benjamins dagpleje plads (læs: 1300 om måneden).. For da hun så bagefter fortalte at min socialrådgiver havde lovet mig en økonomisk friplads fordi jeg er ung og vi begge er på kontanthjælp.. Og kunne da hun sagde det også godt selv huske det..

Så nu føler jeg mig virkeligt røvrendt af min socialrådgiver da vi har skulle betale så mange penge hver måned, selvom det ikke var meningen...

Undskyld mit sure opstød.. Men ih' jeg er træt af kommune folk og alle deres besparelser osv.

Forstår godt din vrede, mend et kan være der er sket en kommunikations fejl... Mener i samme omgang at I nok kan få det betalte tilbage, men kender ikke helt reglerne på det område!

Tag en stille og rolig snak med din socialrådgiver og tag den derfra

Anmeld

15. november 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Hmm....prøv at vende den rundt og vær stolt af du har klaret dig selv, hvis det hænger sammen for dig/jer økonomisk ser jeg faktisk ikke en grund til at i skulle have pladsen betalt, udover det tilskud i allerede får....Det er vel også det kommunen har vurderet. Tror ikke man kan blive lovet at få det hele betalt fordi man er ung, man ser det vel ud fra en ækonomisk betragtning.

Anmeld

15. november 2011

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Hmm....prøv at vende den rundt og vær stolt af du har klaret dig selv, hvis det hænger sammen for dig/jer økonomisk ser jeg faktisk ikke en grund til at i skulle have pladsen betalt, udover det tilskud i allerede får....Det er vel også det kommunen har vurderet. Tror ikke man kan blive lovet at få det hele betalt fordi man er ung, man ser det vel ud fra en ækonomisk betragtning.

Det er jo netop regnet ud efter vores økonomi fordi vi begge er på kontanthjælp. Og de regnede ud til at starte med at det ikke kunne lade sig gøre hvis vi også skulle bo et ordentligt og børnevenligt sted.

Ja, vi har også kun klaret det hele med nød og næppe.

Anmeld

15. november 2011

Tvillingemor80

det troede jeg ikke man kunne fordi man var ung.. Vi er også unge og jeg er på SU og manden arbejder ufaglært deltid (vi har mindre end hvis vi begge var på kontanthjælp), men vi betaler 1500 kr om mdr for to stk. VS plads.. 

Men træls for dig da.. 

Anmeld

15. november 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

det troede jeg ikke man kunne fordi man var ung.. Vi er også unge og jeg er på SU og manden arbejder ufaglært deltid (vi har mindre end hvis vi begge var på kontanthjælp), men vi betaler 1500 kr om mdr for to stk. VS plads.. 

Men træls for dig da.. 

Okay underligt. Så burde i jo netop at få friplads.

Anmeld

15. november 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Kan det være forskelligt fra kommune til kommune ? 

Anmeld

15. november 2011

Zeus

Anonym skriver:

Éns friplads bliver beregnet ud fra hustandens årsindkomst.. Min kæreste er på kontanthjælp, og jeg er på SU (halvt så meget som kontanthjælp), og vi får ikke engang hel friplads, så det tror bestemt heller ikke at i får..

Anmeld

15. november 2011

nathja

her er manden på dagpenge fra fagforeningen og jeg får starthjælp fra kommunen.. vi må max have en samlet hunstandsindtægt  på 13,400 og vi får heller ikke friplads, inden datteren startede i bh betalte vi  næsten 1000 kr for 2xdp

Anmeld

15. november 2011

TineA

Hvis I har kunne få det til at løbe rundt, på trods af at I selv har betalt en lille del af regningen til daginstitionen, så får I vel ikke en friplads?Det giver i hvert fald ingen mening for mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.