Ih det bliver noget rod det her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

celkt

kunne i evt. spørge præsten om han kunne holde dåben senere, f.eks. kl 11?? Det behøves jo ikke være i forbindelse med en gudstjeneste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Lou87

Få mad udefra eller lav det i dagene op til.
Alt ka jo stort set fryses.. Salat ka laves dagen før..

Lav en tegning over hvordan borde skal stå og få nogle hjælpere /familie til og hjælpe.
Ellers brug de ekstra penge på at leje lokalet om lørdagen også, så du er helt sikker på der er tid nok.

Anmeld

15. november 2011

Mira0911

celkt skriver:

kunne i evt. spørge præsten om han kunne holde dåben senere, f.eks. kl 11?? Det behøves jo ikke være i forbindelse med en gudstjeneste.

Det kan ikke laves om nu...  Vi ønsker at det skal være på den dato..  søndagsgudstjenesten er kl. 10 - Så der er ikke så meget gøre... 

Anmeld

15. november 2011

Mira0911

Lou87 skriver:

Få mad udefra eller lav det i dagene op til.
Alt ka jo stort set fryses.. Salat ka laves dagen før..

Lav en tegning over hvordan borde skal stå og få nogle hjælpere /familie til og hjælpe.
Ellers brug de ekstra penge på at leje lokalet om lørdagen også, så du er helt sikker på der er tid nok.

Vi har 6000,- til dåb, leje, mad og drikke og pynt/duge... 

det er lige med at få det til at hænge sammen... Og vi bliver mellem 40/50 mennesker... 

Anmeld

15. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mira0911 skriver:

Så skal jeg give 2500,-  det rækker pungen ikke lige til...

Ok. Så kan jeg godt se det, hvis pungen ikke rækker til det.

Hvad med, at få venner/familie til, at komme tidligt søndag morgen og hjælpe med, at dække borde. Lav en plan hjemmefra, hvordan du gerne vil have det ser ud. Lav så meget af maden om lørdagen, og få nogen til, at kører det ned i forsamlingshuset om søndagen sammen med alle de andre ting I skal have med. Lav så meget på forhånd som du kan.

Det skal nok gå og I får en dejlig dag.

Anmeld

15. november 2011

celkt

du behøves jo ikke ændre på datoen, kun klokkeslettet, - hvis præsten altså vil holde den ekstraordært.

Men det var jo bare et forslag

Anmeld

15. november 2011

Toshiba

Mira0911 skriver:

Jeg har nu sørget for at vi har forsamlingshuset... 

Men vi kan først få nøglen om morgen kl. 7.00 - Den dag dåben er... 

Fuck jeg er på røven... 

Vi skal nå og være færdige til kl. 9.30 og plus at vi skal have dækket borde inden kl. 9.30... 

Hvordan filan skal vi nå det? 

Maden kan jeg ikke nå at lave om morgen heller.. Eller? 

Ih... Hvad filan gør jeg lige i den situation? 

jeg havde samme problem dengang min søn skulle døbes... vi kunne komme ind 8:30 - dåben var 10:30

Vi stod klar med ALT derude en BUNKE mennesker - og SÅ gik det stærkt.

én køkkendame blev og lavede mad

Anmeld

15. november 2011

Lou87

Mira0911 skriver:

Vi har 6000,- til dåb, leje, mad og drikke og pynt/duge... 

det er lige med at få det til at hænge sammen... Og vi bliver mellem 40/50 mennesker... 

Så må i jo "spare" lidt på maden..
Ingen siger det skal være suppe-steg-is??
Man har de penge man har og sådan er det..

Ellers er der jo kun gæsterne og skære i og det vil man jo sjældent.

Anmeld

15. november 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Jeg har nu sørget for at vi har forsamlingshuset... 

Men vi kan først få nøglen om morgen kl. 7.00 - Den dag dåben er... 

Fuck jeg er på røven... 

Vi skal nå og være færdige til kl. 9.30 og plus at vi skal have dækket borde inden kl. 9.30... 

Hvordan filan skal vi nå det? 

Maden kan jeg ikke nå at lave om morgen heller.. Eller? 

Ih... Hvad filan gør jeg lige i den situation? 

Du kan foreberede alt mad før selve! Salater kan også laves dagen før, men jeg vil anbefale dig at komme ingredienserne i seperate poser og først vælte det sammen lige inden I skal bruge det

Forbered pynt på bakker, så det er lige til at stille på bordene, fold servietter på forhånd, lav bordplan så evt. hjælpere ved præcis, hvor bordene skal stå, klip dug af i passende længde (hvis du kender målene på bordene) - alle de småting, hvor man tænker - "det tager ingen tid".

Og så prøv at alliere jer med nogle af gæsterne, som (efter dåben er slut), kører hurtigt afsted til lokalet og gør det sidste klart inden I og resten af gæsterne ankommer

Håber I får styr på det hele

Anmeld

15. november 2011

nathja

stod selv i samme situation da vi skulle holde dåb for den første, vi lavede så meget som muligligt hjemmefra og klarede resten om morgenen havde min mor og hendes mand til hjælp og så mig og min mand, min mor og hendes mand tog sig af maden og manden  og jeg klarede resten, der skal rykkes ja, men det er muligt så længe i har lagt en slagplan hjemmefra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.