2½ år bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Mussen2

Vores datter har egentlig været nem at putte og sovet hele natten, en sjælden gang afbrudt af man har været inde og give hende sutten og så har hun sovet videre uden problemer.

Fra dene ene dag til den anden er det vendt. Nu virker det som om hun ikke er tryg ved at sove på hendes værelse. Hun er vågnet om natten og kommet ind til os - hvilket hun aldrig har gjort før. Og det fungerer slet ikke da hun ikke falder i søvn hos os, men mosler rundt med det resultat, at ingen af os får sovet. Derfor har vi de sidste par nætter lagt os på en madras inde hos hende som et alternativ, men det er jo heller ikke holdbart i længden....Men hun er bange virker det til og snakker om alt muligt usammenhængende

Nu er problemet også når vi putter hende om aftenen, så vil hun at vi skal blive hos hende eller så vil hun ind i vores seng (hun tror vel vi ligger derinde)

Er det normalt for alderen? Måske de drømmer mere?

Har i nogle gode råd? Jeg har fundet endnu en vågelampe frem -lader døren stå lidt mere åben og øge støjniveauet en smule, så hun kan høre vi er her. (hun sover på 1. sal)

Jeg vil gerne undgå at vi skal sove sammen, da vi får en lille ny om 3 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Mussen2 skriver:

Vores datter har egentlig været nem at putte og sovet hele natten, en sjælden gang afbrudt af man har været inde og give hende sutten og så har hun sovet videre uden problemer.

Fra dene ene dag til den anden er det vendt. Nu virker det som om hun ikke er tryg ved at sove på hendes værelse. Hun er vågnet om natten og kommet ind til os - hvilket hun aldrig har gjort før. Og det fungerer slet ikke da hun ikke falder i søvn hos os, men mosler rundt med det resultat, at ingen af os får sovet. Derfor har vi de sidste par nætter lagt os på en madras inde hos hende som et alternativ, men det er jo heller ikke holdbart i længden....Men hun er bange virker det til og snakker om alt muligt usammenhængende

Nu er problemet også når vi putter hende om aftenen, så vil hun at vi skal blive hos hende eller så vil hun ind i vores seng (hun tror vel vi ligger derinde)

Er det normalt for alderen? Måske de drømmer mere?

Har i nogle gode råd? Jeg har fundet endnu en vågelampe frem -lader døren stå lidt mere åben og øge støjniveauet en smule, så hun kan høre vi er her. (hun sover på 1. sal)

Jeg vil gerne undgå at vi skal sove sammen, da vi får en lille ny om 3 mdr.

Jeg følger lige med en gang , for min søn som bliver 3 her til maj .. Er begyndt på samme .. Der siger han bare at han er bange formørke så vi har en madras inden hos os han ligger på .. 

Anmeld

14. november 2011

Isabeau

Følger oz lidt med her - har en datter på 2 år og 2 mdr., og en mere på vej 2 dec.

Men mon der er hendes reaktion på den lille nye??

Anmeld

14. november 2011

Mussen2

En madras på gulvet hos os kunne være en løsning, hvis det fortsætter. Jeg tror ikke det er reaktion på den lille ny endnu, men frygter da udviklingen når den lille ny kommer

Anmeld

16. november 2011

hellemor85

Vores på 2½ blev også pludselig bange for mørke, men er aldrig gået ud af sengen. Vi satte bare en væglampe op der giver ret meget lys og så får hun bamser og bøger med i sengen, så hun kan "læse" for bamserne inden hun falder i søvn og det virker.. Men det kunne godt virke som om der skal lidt mere til med din.. Det kan være det hjælper at hun kan ligge og lege lidt for sig selv i sengen med sit ynglingslegetøj når hun skal sove

Anmeld

16. november 2011

livhemdrup

Her hos os har vi haft samme problem løsningen var at hun faldt i søvn med åben dør hvor der var lys i gangen. Når jeg så går i seng tænder jeg hendes lille væg lampe som er ved hendes seng. og det gør at hun ikke er ked og ikke vågner om natten. Ku være en væg lampe som stod tændt om natten med lav energi pærer var løsningen.

Anmeld

16. november 2011

Henriette Aaby

Vores datter, som bliver 3 til januar, er ofte vågnet og har været ked af det. Hun taler meget om, der er dyr på loftet, det kan være fra mus til sommerfugle eller tiger.

Jeg tror simpelhen det høre aldren til. Hun drømmer om det hun leger, og kan ikke skelne mellem fantasi og virkelighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.