opstart i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Mum33

Nogle der har lidt erfaring med opstart i børnehave de vil dele. Tænker mest på de første par dage. Hvor lang tid, og er man der den føste dag med dem (vi skal på besøg i morgen). Bliver man der den første time eller går man "bare" efter aflevering.

Min søn har altid været tryghedsnarkoman, og er stadigvæk ked af det når vi går fra ham.

Hvad er jeres erfaring med opatart?

Takker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

nathja

min datter er lige starte i bh her den førsteog vi kørte bare efter samme metode som da vi startede dp, dog var hun helt klar til det hele med det samme så hun var der fuldtid efter en uge, kommer helt an på hvor klar de er, og hvor gode de er i bh til at underholde ungerne...

Anmeld

14. november 2011

LinLin

min søn var alene ½ time den første dag... Han var 2,11 år... Næste dag 1½ time og 3. dag var han med til at spise frokost. SÅ lidt længere dagen efter igen. Det gik helt gnidningsløst

Han flyttede børnehave her i august (4,11 år) - der var han med til spisning første dag (vi havde været på besøg to gange inden)

Anmeld

14. november 2011

Angelspot

I.E.K. skriver:

Nogle der har lidt erfaring med opstart i børnehave de vil dele. Tænker mest på de første par dage. Hvor lang tid, og er man der den føste dag med dem (vi skal på besøg i morgen). Bliver man der den første time eller går man "bare" efter aflevering.

Min søn har altid været tryghedsnarkoman, og er stadigvæk ked af det når vi går fra ham.

Hvad er jeres erfaring med opatart?

Takker...

Hvis du ikke har været i børnehaven med din dreng før, så vil jeg foreslå dig at blive der sammen med ham den første dag. Især hvis han søger tryghed fra dig nye steder.

Men anden dag må du gerne gå når du kan mærke at han er okay. Og så må du ikke trække den fordi du bliver usikker. Hvis han leger eller har fundet nogle at snakke med, så synes jeg du fortæller ham at nu går mor lige ned og henter lidt mælk hos købmanden og så kommer hun igen om lidt og henter dig. Og så går du hvis altså alt er okay. Og så kan du se hvordan det er gået. Hvis din dreng er rigtig ulykkelig vil jeg foreslå et lidt længere forløb og helt klart med en personale ved hans side. De skal selvfølgelig også se efter ham de første par dage for at sikre sig han har det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.