Dagpleje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Anonym trådstarter

Mit barn har hostet de sidste 2 dage og det er meget slemt om natten.. I dag ringede jeg til lægen for at høre om jeg måtte give hostesaft, men lægen ville lige lytte på hende..

hun har så kold lungebetændelse og har fået noget imod det som hun skal have den næste uges tid.

Jeg spurgte om hun skulle holdes hjemme fra dp men han sagde, at det synes han ikke, det er en epedemi og det kan ikke undgås de får det.. Hmm!

Så spurgte jeg nok dumt, om det da ikke smittede, jo jo sagde han men igen det kan ikke undgås at de får det.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg ville gerne have holdt hende hjemme men jeg har fået en meget god stilling og er først startet her d 1.. Jeg har ingen til at tage hende, så jeg skal melde mig syg og det kan ikke lade sig gøre..

er det virkelig ok at sende hende i dp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

FruStolpe

Mit barn har hostet de sidste 2 dage og det er meget slemt om natten.. I dag ringede jeg til lægen for at høre om jeg måtte give hostesaft, men lægen ville lige lytte på hende..

hun har så kold lungebetændelse og har fået noget imod det som hun skal have den næste uges tid.

Jeg spurgte om hun skulle holdes hjemme fra dp men han sagde, at det synes han ikke, det er en epedemi og det kan ikke undgås de får det.. Hmm!

Så spurgte jeg nok dumt, om det da ikke smittede, jo jo sagde han men igen det kan ikke undgås at de får det.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg ville gerne have holdt hende hjemme men jeg har fået en meget god stilling og er først startet her d 1.. Jeg har ingen til at tage hende, så jeg skal melde mig syg og det kan ikke lade sig gøre..

Altså jeg synes det er uansvarligt at sende afsted når det er noget der smitter....

Uanset om det er en epidemi, så er der altså ingen grund til at udsætte andre for smitte... Så jeg ville så absolut beholde min unge hjemme. Og vil lige tilføje at jeg selv ville blive noget så vred hvis det skete i vores datters institution.

Rigtig go bedring

Carina

Anmeld

14. november 2011

sandorff

Anonym skriver:

det mener jeg ikke det er. jeg er dagplejer og ville selv blive skuffet hvis mene forældre sendte deres børn afsted velvidende deres barn var syg med noget der smittede. jeg ville føle forældrene var ligeglad med mig, da jeg vil kunne blive smittet, ligeglad med de andre børn og ligeglad med deres eget barn.
bare fordi det er smitsomt, behøver ALLE ikke blive ramt af det. meget forkert indstilling din læge har!!!

Anmeld

14. november 2011

Anonym trådstarter

sandorff skriver:

det mener jeg ikke det er. jeg er dagplejer og ville selv blive skuffet hvis mene forældre sendte deres børn afsted velvidende deres barn var syg med noget der smittede. jeg ville føle forældrene var ligeglad med mig, da jeg vil kunne blive smittet, ligeglad med de andre børn og ligeglad med deres eget barn.
bare fordi det er smitsomt, behøver ALLE ikke blive ramt af det. meget forkert indstilling din læge har!!!

Jeg har prøvet at søge på nettet om det og der står også bla sådan her:
Da nogle kan have smitten uden at være syge (raske smittebærere), vil det ikke gavne at isolere de syge.

Men hun har haft tør hoste i ca 3 uger som åbenbart er starten til kold lungebetændelse.. Men nu er jeg ikke sådan en som ringer til lægen bare hun hoster lidt.. Det gik i sig selv men kom så tilbage hvor der hostes som om der sidder noget fast..

Men af hvad jeg kan læse mig til, så er der raske personer som kan have smitten selvom de ikke virker syge..

Jeg kan godt se det med at man vil føle jeg er ligeglad med dp og børnene.. Det smitter jo.. Og børn der er syge må da heller ikke sove udenfor vel?

Anmeld

14. november 2011

sandorff

Anonym skriver:

Jeg har prøvet at søge på nettet om det og der står også bla sådan her:
Da nogle kan have smitten uden at være syge (raske smittebærere), vil det ikke gavne at isolere de syge.

Men hun har haft tør hoste i ca 3 uger som åbenbart er starten til kold lungebetændelse.. Men nu er jeg ikke sådan en som ringer til lægen bare hun hoster lidt.. Det gik i sig selv men kom så tilbage hvor der hostes som om der sidder noget fast..

Men af hvad jeg kan læse mig til, så er der raske personer som kan have smitten selvom de ikke virker syge..

Jeg kan godt se det med at man vil føle jeg er ligeglad med dp og børnene.. Det smitter jo.. Og børn der er syge må da heller ikke sove udenfor vel?

jeg ved faktisk ikke om de må sove udefor, har aldrig haft et barn i dagpleje med kold lungebetændelse - men en alm. forkølelse så smider jeg dem ud og sover...
men ring til din dagplejer imorgen, hør hvad hun siger og lyt til dit hjerte...

Anmeld

14. november 2011

LISBETH:-)

Personligt ville jeg aldrig sende et sygt barn afsted. Jeg tror faktisk jeg ville blive ret irriteret hvis jeg fandt ud af at de andre forældre bare sendte deres børn afsted, hvis de viste at de havde noget der smittede.

Anmeld

15. november 2011

Lone Jakobsen

uh den er svær.

jeg ville umiddelbart ikke sende et barn afsted der har risiko for at smitte de andre. men samtidig tænker jeg om dit barn ikke har en forkølse der senere udviklede sig til kold lungebetændelse (sådan forstår jeg dit indlæg) for hvis det bare er forkølelsen hun risikere at smitte med, så ville jeg ikke være bekrymret for at sende hende afsted.

men meget afhænger jo også af hvordan din datter har det? kan hun klare en helt almindelig hverdag i en dagpleje med andre børn. kan hun lege, spise og sove normalt? for ellers synes jeg det vil være synd for hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.