Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
jeg elsker at rulle havregrynskugler med min søn.
MEN har midstet min super gode og nemme opskrift.
nogle der vil dele deres...
så vi i år også kan have havregrynskugler til at dufte i køleskabet.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
hannetheis skriver: jeg elsker at rulle havregrynskugler med min søn. MEN har midstet min super gode og nemme opskrift. nogle der vil dele deres... så vi i år også kan have havregrynskugler til at dufte i køleskabet.
vi plejer at lave denne
1 kg havregryn
500g smør
700g flormelis
16 spsk kaffe
200 g cacao
helle85 skriver: vi plejer at lave denne 1 kg havregryn 500g smør 700g flormelis 16 spsk kaffe 200 g cacao
må ikke indholde kaffe da jeg ikke kan tåle det.
kan det erstattes af noget andet.
hannetheis skriver: må ikke indholde kaffe da jeg ikke kan tåle det. kan det erstattes af noget andet.
Du kan bare undlade at bruge kaffe, og evt bruge en lille bitte smule kanel eller kardemomme i stedet..men det er slet ikke nødvendigt.
Når jeg laver havregrynskugler er der aldrig kaffe i.
KærligstSussie
jeg ved ikke hvad man kan bruge istedet det er til at få det til at hænge sammen så det ikke bliver for tørt.
helle85 skriver: jeg ved ikke hvad man kan bruge istedet det er til at få det til at hænge sammen så det ikke bliver for tørt.
Appelsinjuice kan bruges :-)
ladydan1 skriver: Appelsinjuice kan bruges :-)
Nemmerlig!
okay tak så ved ts det
Fedtfattige havregryns kugler:
3 spsk kakao
35 g mørk chokolade
15 g smør
1½ dl flomelis
3 dl havregryn
½ dl skummelmælk
2 spsk flydende honning
kokosmel
smør og chokolade smeltes ved svag varme i en gryde. Røres derefter sammen med de øvre ingridienser. Afkøles og rules i kokosmel. De er super gode
her er min, selv om jeg ikke har målene. det smager man sig frem til
Havregryn
kokos
flormelis
smør
kakao
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128