Hel kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.950 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Maja_4000

Jeg skal lave en hel kylling idag .. Har kun prøvet det én gang før , og det var ikke særlig vellykket

Så hvordan ville I gøre det ? Og hvor lang tid skal den cirka have ? Den vejer 1600 gram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Tullebobs

Hej

Jeg plejer at fylde kyllingen med masser af øko.citronbåde, rosmarinkviste og hvidløgsfed i rå mængder. Husk at gnide kræet i salt indvendigt og udvendigt. Herefter vil jeg tro at den skal have omkring en time.

Bon apetit fra Trine

Anmeld

14. november 2011

M (:

Jeg skal lave en hel kylling idag .. Har kun prøvet det én gang før , og det var ikke særlig vellykket

Så hvordan ville I gøre det ? Og hvor lang tid skal den cirka have ? Den vejer 1600 gram

Jeg elsker personligt kylling på dåse, da kyllingen sjælden bliver tør på denne måde..

Tilberedning:

Tænd ovnen på 180º C varmluft/ 200º C alm. ovn.

Vask kyllingen, og husk at se efter indmad. Hvis der er indmad inden i kyllingen, fjernes det. Kom salt ind i kyllingen, og gnid kyllingen med groft salt.

Kom en øldåse halvfuld med øl op i kyllingen, således at kyllingen står på dåsen. Øllet kan evt. tilblandes krydderier såsom oregano, timian, rosmarin, hvidløg o.l. 

Steg kyllingen i ca. 75 minutter afhængig af størrelse (måske lidt længere, da det er en stor kylling du har. Brug evt. stegetermometer).

Fjern øldåsen, og klip kyllingen i passende stykker.

Serveres gerne med ovnkartofler (med samme krydderier som kyllingen) og en lækker salat (:

Anmeld

14. november 2011

Isabella_mor

M (: skriver:

Jeg elsker personligt kylling på dåse, da kyllingen sjælden bliver tør på denne måde..

Tilberedning:

Vask kyllingen, og husk at se efter indmad. Hvis der er indmad inden i kyllingen, fjernes det. Kom salt ind i kyllingen, og gnid kyllingen med groft salt.

Kom en øldåse halvfuld med øl op i kyllingen, således at kyllingen står på dåsen. Øllet kan evt. tilblandes krydderier såsom oregano, timian, rosmarin, hvidløg o.l. 

Steg kyllingen i ca. 75 minutter afhængig af størrelse (måske lidt længere, da det er en stor kylling du har. Brug evt. stegetermometer).

Serveres gerne med ovnkartofler (med samme krydderier som kyllingen) og en lækker salat (:

undskylder lige for mit spørgsmål. men er det overhovedet sundt at tilberede noget på sådan en dåse der?? jeg tænker at der må da udvikle sig nogle stoffer i varmen fra printet på dåsen som så kommer ud i kyllingen, det kan da umuligt være særlig sundt..

Anmeld

14. november 2011

Maja_4000

M (: skriver:

Tilberedning:

Det har jeg prøvet på grill engang

Men kan den godt stå op i ovnen ?  

Og kan man bruge sodavand i stedet for ? Vi drikker nemlig ikke øl

Anmeld

14. november 2011

Maja_4000

Tullebobs skriver:

Hej

Jeg plejer at fylde kyllingen med masser af øko.citronbåde, rosmarinkviste og hvidløgsfed i rå mængder. Husk at gnide kræet i salt indvendigt og udvendigt. Herefter vil jeg tro at den skal have omkring en time.

Bon apetit fra Trine

Tror du man kan bruge appelsin i stedet ? Det har jeg nemlig

Anmeld

14. november 2011

TaAsJu

Maja_4000 skriver:

Det har jeg prøvet på grill engang

Men kan den godt stå op i ovnen ?  

Og kan man bruge sodavand i stedet for ? Vi drikker nemlig ikke øl

Tror ikke sodanvand er vildt godt.. Her hjemme bliver de nogen gange lavet med lidt rødvin.. men ellers vand med en masser krydderier i..

Anmeld

14. november 2011

Tullebobs

Tror du man kan bruge appelsin i stedet ? Det har jeg nemlig

Tja bum bum - det har jeg ikke prøvet - men man kan jo sagtens lave and ala orange, så hvorfor ikke kylling?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.