Hjælp til sutteflaske!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Madam Blå

Lillepigen på 16 dage, har slem gulsot, og tager ikke nok på. Så nu skal vi til at "hælde" mælken i hende. Avent sutteflasken skal hun kæmpe for meget med at få mælken ud af.

Kan man stadig få de der helt gammeldags bløde toppe til sutteflasker? Hvor man næsten bare skal røre ved den, så render mælken ud?

Hilsen en meget desperat mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

birthee

Madam Blå skriver:

Lillepigen på 16 dage, har slem gulsot, og tager ikke nok på. Så nu skal vi til at "hælde" mælken i hende. Avent sutteflasken skal hun kæmpe for meget med at få mælken ud af.

Kan man stadig få de der helt gammeldags bløde toppe til sutteflasker? Hvor man næsten bare skal røre ved den, så render mælken ud?

Apoteket har de der bløde flasker med gummi-sutter til... dem var der en fra min første mødreguppe der brugte pga. hendes dreng havde læbe-gane-spalte... han kunne ikke sutte pga. det, med de flasker kunne de trykke mælken ud... Så måske det var en idé med dem, så hun ikke skal kæmpe så hårdt i starten for at få mælken ud af flasken???

Håber I finder den optimale løsning... Knus

Anmeld

14. november 2011

Madam Blå

birthee skriver:

Apoteket har de der bløde flasker med gummi-sutter til... dem var der en fra min første mødreguppe der brugte pga. hendes dreng havde læbe-gane-spalte... han kunne ikke sutte pga. det, med de flasker kunne de trykke mælken ud... Så måske det var en idé med dem, så hun ikke skal kæmpe så hårdt i starten for at få mælken ud af flasken???

Håber I finder den optimale løsning... Knus

Tusind tak!

Så sender jeg fluks kæresten på apoteket. Vi har nemlig ikke kunne finde dem med helt blød top i butikkerne rundt omkring.. Men vi prøver på apoteket. Og måske det var rigtig smart, at hun slet ikke selv skulle arbejde for det.. Lige nu skal vi bare have hende til at tage på nemlig.

Tak for svar!

Anmeld

14. november 2011

Awd

Hej

Hvis ikke dem på apoteket hjælper kan det være en idé at bruge engangs sterile plastik sprøjter (købes også på apoteket) bare til der kommer lidt skub i vægten, der skal hun ikke gøre andet end at synke, bare husk at putte sprøjten lidt ind i munden og derefter sprøjte det skråt ind i kinden ellers spytter hun det ud igen

Håber hun snart tager godt på så hun kan komme af med gulsoten

Ville være forsigtig med bare at give større hul (Altså ikke de bløde fra apoteket, men større hul i avent flasken) da de let kløjes i det og/eller gylper alt sammen op igen, når de er så små kan de ikke rigtigt styrre det.

Anmeld

14. november 2011

TaAsJu

Hvad med en str større i avent sutterne? nu tænker jeg bare hvis i har flaskerne.. men håber det virker

Anmeld

14. november 2011

Mira0911

Madam Blå skriver:

Jeg har ikke lige et råd til det med flaskesutterne... 

Har derimod et råd mod gulsoten jeg fra sygehuset... Hvis hun ligger i liften og sover om dagen, så stil hende i dagslyset, det hjælper også på at mindske gulsoten.. Det virkede her... 

Anmeld

14. november 2011

Madam Blå

Mira0911 skriver:

Jeg har ikke lige et råd til det med flaskesutterne... 

Har derimod et råd mod gulsoten jeg fra sygehuset... Hvis hun ligger i liften og sover om dagen, så stil hende i dagslyset, det hjælper også på at mindske gulsoten.. Det virkede her... 

Tak skal du have

Hun står næsten i vindueskarmen Hihi.

Anmeld

14. november 2011

Mira0911

Madam Blå skriver:

Tak skal du have

Hun står næsten i vindueskarmen Hihi.

Hihi, det gjorde Lina næsten også... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.