Alle svarene lyder lidt ligesom vores forløb, min søn blev 3 i januar, og smed først bleen om dagen (han bruger stadig ble om natten) i forsommeren. Vi havde et pointsystem ude på badeværelset,satte streger når han havde tisset og lavet stort (hvilket var meget sjældent). Det var åbenbart det rette tidspunkt han smed bleen om dagen, for han har stort set ikke haft nogle tisseuheld, og kun haft et par gang hvor det er gået galt med stort i bukserne
Men han ville heller ikke lave stort på toilettet/potten i lang tid, og bad om at få bleen på. Hvis han ikke fik den på, så holdt han sig bare, så det endte med at han fik bleen på, lavede i den og blev skiftet. Indtil en dag (efter mange streger på papiret på toilettet) og efter vi havde købt en minigraver, så kom han ved en "fejl" til at lave på toilettet i forbindelse med at han tissede, og det ligesom knækkede koden. Men den var sikker, at der var gevinst i bleen hver morgen når han vågnede. For 2 1/2 måned siden begyndte han pludselig at vågne om morgenen og sige "jeg skal lave prut" og får bleen af og laver på toilettet. Jeg tror bare at han lige pludselig er blevet "klar"
Natbleen er drivvåd, og jeg tror ikke der er noget der ryger lige foreløbig.
Så i forhold til vores søn, så tror jeg bare vi skulle være tålmodige og vente på at han bliver klar til at smide natbleen, men sikke en lettelse kun at skulle skifte en våd ble om morgenen
Anmeld