Af med bleen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Camulla

Hej girls!

Min dreng på 3 har ikke brugt ble i nu 1-2 måneder måske, men bruger den dog stadig om natten og når han skal lave stort.

Så jeg har to spørgsmål:

1). Hvordan og hvornår tager vi den fra ham om natten...? Hvordan gjode I?

2). Hvordan får vi ham til at ville lave stort på toilettet?? Han vil bare ikke...! Vi har prøvet alt! Lokke med gaver, (han har lavet derude et par gange lige i starten da vi tog den fra ham, men nu vil han bare ikke mere), vi har prøvet at holde den så længe vi kan, uden at give ham ble på, men så holder han det jo bare inde og han skal jo ikke have ondt i maven...  Nu er vi begyndt at sige at når han laver i bleen, så SKAL det være på badeværelset (så han ligesom kan forbinde badeværelset med det at lave stort), han vil nemlig helst stå alene op ad sengen i soveværelset og vi er meget opmærksomme på, at det skal være en succes for ham, ikke skabe for meget opmærksomhed på det punkt og ikke skælde ud. Han laver overhovedet ikke stort i børnehaven...

Åhh, lykkes det mon nogen sinde???

Del jeres erfaringer, please  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Stumpen

Jeg synes ikke på nogen måde at I skal presse ham med den ble, for det tror jeg ikke på man får noget godt ud af.. Når han skal lave adr, så giv ham ble på og det er det..

Forrig sensommer kæmpede vi en kamp med vores den ældste, men jo mere vi lokkede jo mere nervøs gjorde vi pigebarnet og pludselig en søndag eftermiddag sidst i november rejste hun sig op og sagde at nu går jeg ud og laver adr på toilettet og fik derefter bleev af om dagen..

Mathilde blev 5 i aug og bruger fortsat ble om natten -børn skal udvikle et eller andet oppe i hjernen inden de kan magte ikke at tisse i bleen om natten...

Anmeld

14. november 2011

Jeia

Camulla skriver:

Hej girls!

Min dreng på 3 har ikke brugt ble i nu 1-2 måneder måske, men bruger den dog stadig om natten og når han skal lave stort.

Så jeg har to spørgsmål:

2). Hvordan får vi ham til at ville lave stort på toilettet?? Han vil bare ikke...! Vi har prøvet alt! Lokke med gaver, (han har lavet derude et par gange lige i starten da vi tog den fra ham, men nu vil han bare ikke mere), vi har prøvet at holde den så længe vi kan, uden at give ham ble på, men så holder han det jo bare inde og han skal jo ikke have ondt i maven...  Nu er vi begyndt at sige at når han laver i bleen, så SKAL det være på badeværelset (så han ligesom kan forbinde badeværelset med det at lave stort), han vil nemlig helst stå alene op ad sengen i soveværelset og vi er meget opmærksomme på, at det skal være en succes for ham, ikke skabe for meget opmærksomhed på det punkt og ikke skælde ud. Han laver overhovedet ikke stort i børnehaven...

Min dreng blev også blefri da han var ca 3, men ville stadig ha' den på når han skulle lave stort. En dag i BR fik han øje på et maskingevær, han virkelig ønskede sig, vi lavede så den aftale, at han ville få et klistermærke for hver gang han lavede i toilettet. Når han havde samlet 20 ville han få makingeværet. Han fik også lov til at vælge en lille ting for hver 5. klistermærke. Han nåede at samle 7 klistermærker, så glemte han alt om dem og lavede i toilettet uden problemer og han fik sit gevær

Natbleen lod vi ham bare beholde til han stoppede med at tisse om natten. Vi gad ikke besværet med at skulle vække ham om natten for at skulle op at tisse. Da han var lidt over 3½, begyndte han at vågne af sig selv for at komme på toilet, og bleen var tør om morgenen, så tog vi den af. Nu er det sjældent at han har behov for at komme på toilet om natten, og meget sjældent at der sker uheld.

Anmeld

14. november 2011

trunte89

Min datter smed bleen først på sommeren tror jeg ( hun blev 3 i januar )
I starten levede hun også stort på toilettet, men så flyttede vi i juni/juli, og hun nægtede at lave stort på det nye toilet! Så hun måtte gøre det i bleen. Vi prøvede også alt muligt, men hun VILLE bare ikke gøre det andre steder, så hun fik lov til det. Lige pludselig efter vi ikke havde snakket om det i en periode gjorde hun det af sig selv på toilettet. Og det har hun nu gjort i små to måneder vil jeg tro.

Hun bruger stadig ble om nattet, og kommer til at gøre det noget endnu.

Anmeld

14. november 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Camulla skriver:

Hej girls!

Så jeg har to spørgsmål:

da min søn smed bleen ville han heller ikke lave på toilettet. jeg fandt en skål med låg hvor der var chokolade i.

når han lavede på toilettet eller potten fik han et stykke, gjorde han det i bukserne fik han ikke noget.

det virkede og en dag da han var blevet god til at gøre på toilettet havde vi bare glemt at købe chokolade og det tænkte han ikke mere over.

han var forresten 2,3 år da han smed bleen.

natbleen smed han kort tid efter da han ikke havde haft våde bleer længe om natten.

Anmeld

22. november 2011

lille83

min søn har lige smidt bleen han er 3, først ville han heller ikke lave stort på hverken potte eller toilet. selv om vi også lokkede og roste meget når han sagde til. det der hjalp herhjemme, var at han simpelthen synes det var mega ubehageligt når han fik lavet i bukserne.. ja ved det er rigtig ulækkert, men han sagde heller ikke at han ville have ble på. så efter små 14 dage sagde han til hver gang og har kun haft meget få uheld siden..

om natten har vi den stadig og tror ikke den ryger af forløbet. bare husk ikke at presse din søn og rose frem for skæld ud. men det lyder jo til i allerede gør det, så det skal nok lykkedes.

Anmeld

22. november 2011

Camulla

lille83 skriver:

min søn har lige smidt bleen han er 3, først ville han heller ikke lave stort på hverken potte eller toilet. selv om vi også lokkede og roste meget når han sagde til. det der hjalp herhjemme, var at han simpelthen synes det var mega ubehageligt når han fik lavet i bukserne.. ja ved det er rigtig ulækkert, men han sagde heller ikke at han ville have ble på. så efter små 14 dage sagde han til hver gang og har kun haft meget få uheld siden..

om natten har vi den stadig og tror ikke den ryger af forløbet. bare husk ikke at presse din søn og rose frem for skæld ud. men det lyder jo til i allerede gør det, så det skal nok lykkedes.

Lavede han så i bukserne uden at få ble på? For Micas beder om at få ble på, så han kan lave og det siger jeg jo ikke nej til... Men det kommer vel på et tidspunkt? Jeg siger godt nok til ham, at det er ulækkert at lave i bleen, det skal jeg ok lade være med 

Anmeld

22. november 2011

malo

Alle svarene lyder lidt ligesom vores forløb, min søn blev 3 i januar, og smed først bleen om dagen (han bruger stadig ble om natten) i forsommeren. Vi havde et pointsystem ude på badeværelset,satte streger når han havde tisset og lavet stort (hvilket var meget sjældent). Det var åbenbart det rette tidspunkt han smed bleen om dagen, for han har stort set ikke haft nogle tisseuheld, og kun haft et par gang hvor det er gået galt med stort i bukserne 

Men han ville heller ikke lave stort på toilettet/potten i lang tid, og bad om at få bleen på. Hvis han ikke fik den på, så holdt han sig bare, så det endte med at han fik bleen på, lavede i den og blev skiftet. Indtil en dag (efter mange streger på papiret på toilettet) og efter vi havde købt en minigraver, så kom han ved en "fejl" til at lave på toilettet i forbindelse med at han tissede, og det ligesom knækkede koden. Men den var sikker, at der var gevinst i bleen hver morgen når han vågnede. For 2 1/2 måned siden begyndte han pludselig at vågne om morgenen og sige "jeg skal lave prut" og får bleen af og laver på toilettet. Jeg tror bare at han lige pludselig er blevet "klar"

Natbleen er drivvåd, og jeg tror ikke der er noget der ryger lige foreløbig.

Så i forhold til vores søn, så tror jeg bare vi skulle være tålmodige og vente på at han bliver klar til at smide natbleen, men sikke en lettelse kun at skulle skifte en våd ble om morgenen

Anmeld

22. november 2011

lille83

Camulla skriver:

Lavede han så i bukserne uden at få ble på? For Micas beder om at få ble på, så han kan lave og det siger jeg jo ikke nej til... Men det kommer vel på et tidspunkt? Jeg siger godt nok til ham, at det er ulækkert at lave i bleen, det skal jeg ok lade være med 

ja, desværre.. havde han bedt om en ble havde han helt klart fået det på!!! ikke lækkert at skylle undebukser på hele tiden.. vi sagde også til ham at det var ulækkert, (bare ikke så det lød som skæld ud) eller spurgte ham om han synes det var rart med prut i underbukserne der gik ikke længe før han også synes det var ulækkert når han gjort det i bleen.

tror det nok skal komme, børn er jo forskellige hvornår de er klar til forskellige ting.

Anmeld

24. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka blev blefri da han var 3 1/2 år i foråret, og her et halvt år efter bruger han stadigvæk ble om natten. I starten tissede han hver nat og nu er det hveranden nat. Synes det er fint nok, han skal nok blive blefri om natten også på et tidspunkt.

Jeg kan desværre ikke give dig nogen gode råd til stort i bleen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.