Hvordan lyder jeres hverdag med de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

Happiness

Vi er også ved at indføre en ny rytme. Så det er ikke altid det lykkedes med sovetider, men for det meste gør det Min søn bliver 4 måneder d. 21.

6.00: Mad liggende i sengen, og sove videre

8.00: Op, Lukas får ren ble og tøj på. Ind på legetæppet og lege lidt. Så snakker vi og leger lidt. Her får jeg sat en vask over eller hvad der lige tager kort tid at gøre, mens han ligger og hygger på tæppet.

9.00: Mad og Formiddagslur i barnevogenen (først her spiser jeg), og får min kaffe

11.00: Op, lege med mor og på tæppet - bleskift

12.00: Mad og middagslur i barnevognen. Her gør jeg som regel rent, eller bare rydder op og ordner flasker (han er flaskebarn)

14.00: Op og lege

15.30: Mad og hyggesnak og bleskift

16.00: Eftermiddagslur i barnevognen. Slapper jeg af, og gør lidt klart til aftensmaden.

18.00: Op og hygge med far, og får flaske (mens jeg laver mad) og vi spiser mens han ligger og hygger på tæppet.

20.00: Bleskift og Far lægger ham til at sove, mens jeg rydder op efter aftensmaden.

22.00: Han får en flaske halvsovende, og sover straks videre uden at komme op. Herefter går jeg i seng. Og så starter vi forfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Mira0911

Næsten 2 mdr gammel... 

Her er slet ikke rytme endnu... Hun står op mellem 7.00 og 8.00spiser, går i seng mellem 1.00 og 4.30 hver nat...

Så kan ikke lave en fin dagsorden over vores dag... 

Anmeld

14. november 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Min datter er 8,5 måneder..
Hun vågner kl ca. 6.30..
Så bliver hun skiftet og tøj på..
Får mad.. måske noget grød, brød eller yoghurt med frugt..
Så leger vi på hendes værelse, i stuen eller hun leger på toilettet mens jeg går i bad.. eller i køkkenet mens jeg f.eks. tømmer opvaskemaskine.. eller bryggers mens jeg ordner vasketøj..
Når kl bliver ca 10.30 er hun klar til en lur.. inden får hun tit noget mad.. f.eks. en lille flaske eller noget brød/frugt/grønt.. (hun sover kun ca 30-45 min pr lur.. ) Enten tager vi på tur med barnevognen hvor hun så falder i søvn der.. eller vi skal hjem til nogle og hun så sover i bilen eller lignende..
Så vågner hun der kort efter og så leger vi igen, handler eller hvad vi nu skal.. Og hun får noget mad igen.. og vi leger videre..
Kl ca 17 får hun aftensmad.. enten grød/mos/eller små hapser af mad hun kan spise..
Så får hun bad, nattøj på og vi hygger i stuen indtil hun bliver træt og klar til natten.. så tager vi en flaske med op på hendes værelse også får hun den og bliver puttet bagefter..
Så er hun vågen alt fra 1-8 gange om natten for tiden
Og kl 6.30 går det løs igen..

Mange tak for svar. Det var ikke meget hun sover i løbet om dagen, men ved jo heller ikke hvad en 8 mdr skal sove Min er jo kun knap 3 mdr

Anmeld

14. november 2011

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Vi er også ved at indføre en ny rytme. Så det er ikke altid det lykkedes med sovetider, men for det meste gør det Min søn bliver 4 måneder d. 21.

6.00: Mad liggende i sengen, og sove videre

8.00: Op, Lukas får ren ble og tøj på. Ind på legetæppet og lege lidt. Så snakker vi og leger lidt. Her får jeg sat en vask over eller hvad der lige tager kort tid at gøre, mens han ligger og hygger på tæppet.

9.00: Mad og Formiddagslur i barnevogenen (først her spiser jeg), og får min kaffe

11.00: Op, lege med mor og på tæppet - bleskift

12.00: Mad og middagslur i barnevognen. Her gør jeg som regel rent, eller bare rydder op og ordner flasker (han er flaskebarn)

14.00: Op og lege

15.30: Mad og hyggesnak og bleskift

16.00: Eftermiddagslur i barnevognen. Slapper jeg af, og gør lidt klart til aftensmaden.

18.00: Op og hygge med far, og får flaske (mens jeg laver mad) og vi spiser mens han ligger og hygger på tæppet.

20.00: Bleskift og Far lægger ham til at sove, mens jeg rydder op efter aftensmaden.

22.00: Han får en flaske halvsovende, og sover straks videre uden at komme op. Herefter går jeg i seng. Og så starter vi forfra

Det lyder da som en god dag

Tak for svar

Anmeld

14. november 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Næsten 2 mdr gammel... 

Her er slet ikke rytme endnu... Hun står op mellem 7.00 og 8.00spiser, går i seng mellem 1.00 og 4.30 hver nat...

Så kan ikke lave en fin dagsorden over vores dag... 

Nej okay

Anmeld

14. november 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Mange tak for svar. Det var ikke meget hun sover i løbet om dagen, men ved jo heller ikke hvad en 8 mdr skal sove Min er jo kun knap 3 mdr

Hov glemte helt en lur igen efter maden ved 13 tiden
Sorry.. Men hun har kun 2 lure p ca 30-45 min..
Men hun har sovet dårligt siden hun var 2 uger  Så man kan nok ikke lige regne med det.. når jeg ser på andres børn og dem i min familie som har børn så har de sovet meget bedre og i hvert fald taget en af lurene på ca 2 timer engang om dagen.. min datter har aldrig sovet mere end max en time i dagtimerne..  Troede det ville blive bedre og ændre sig med tiden.. men tja nu er der gået 8,5 måned.. så tror det næppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.