Sørens skriver:
Er det svært at få en paragraf 56?
Vil lige høre om nogle af jer kan fortælle mig om jeg ville kunne få en paragraf 56?
Jeg er i gang med 4.omgang IUI D og jeg har ikke haft de helt vilde fysiske bivirkninger af hormonerne og sådan, men jeg er MEGET påvirket psykisk!? Græder meget...kan ikke sove og på arbejdet skal man bare sige bøh til mig så tuder jeg!
Kan man få paragraf 56 pga psykiske bivirkninger?
Nogen erfaringer??
Det kan du SAGTENS..... du behøver ikke engang begrunde om det er fysisk eller psykisk. Tit er vi jo påvirkede på begge områder når vi er i fertilitets behandling.
Jeg har selv en paragraf 56 og jeg blev sygemeldt da jeg var igang med min 2. IUI-H sidste år og var sygemeldt i ca 3 måneder mens vores IUI stod på. Så startede jeg på arbejde igen og nu hvor vi netop er begyndt på medicinen til IVF/ICSI er jeg blevet sygemeldt igen og har igen fået en 56'er hjem. Uden problemer.
Jeg har det så rigtig træls fysisk men også psykisk.... og når du siger du græder meget så er det altså også fysisk. Det er en af bivirkningerne ved hormonerne. 
Jeg kan kun sige: "pas på dig selv" Det er kun dig der kan mærke hvordan du har det. Det var også rigtig svært for mig sidste år at skulle sygemelde mig så længe. Tænkte at andre jo agtens kan klare fertilitetsbehandling på fuldtidsjob. Men vi er bare så forskellige og denne gang var jeg SLET ikke i tvivl. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv i hele denne proces 
Held og lykke 
Anmeld