piap skriver:
Hej tøser
bliver lige nød til at komme af med mit raserianfald....
vi er flyttet fra vores gamle lejlighed for snart 2 år siden og i eget hus
men der bliver ved med at komme varme regninger til os på lejligheden
den første kom sidste (ca et år efter vi var fraflyttet lejligheden) jeg ringede så og til udlejer og sagde at vi jo ikke boede der mere, jamen det var han da godt klar over, hvor jeg så spurgte om hvorfor vi så fik en varme regning fra dem på 12000kr for 3 måneder ? det viste han ikke og der måtte være sket en fejl
så var den sag jo ude af verden... da vi så kommer hjem fra ferie i lørdags lå der igen et brev fra udlejer at vi skylder 24000kr i varme for 2011
ringer så til dem i dag og de siger at vi SKAL betale for det er varme vi har brugt... jemen søde venner vi har ikke boet der i snart 2 år, vil sku ikke betale varme for andre, der bor der... har så i mellem tiden snakket med min forhenværende nabo og hun flyttede samme uge som os... hun har også fået en regning fra dem men på næsten 35000kr for 2011. Jeg bliver sku sur og gal i hovedet når nogen prøver på at snyde mig... så nu har jeg snakket med llo og en advokat og de vil se hvad de kan gøre... godt råd til andre lej ikke lejligheder hos 2puls2 adminstation.
Du skal have fat i en advokat der ved noget om lejeloven - LLO f.eks.
Der er en forældelesfrist på de der varmeregnskaber. Du må ikke hænge mig op på det, men det er noget med at 6 uger efter modtagelsen (Fra varmeselskab til udlejer) skal udlejer have overleveret regnskabet til dig. Derefter har du 6 uger til at lave en indsigelse til udlejer, som så skal tage den til huslejenævnet indenfor 6 uger - ellers er pengene tabt.
Kan du se en dato på dit regnskab? Er der på bagsiden oplysninger printet omkring klagevejledning og en masse andre pukter eller er det bare en side der er printet af udlejer selv? For alt dette har indflydelse på om hans krav er lovligt
Står selv i en massiv omgang lort fra vores udlejer, skimmel, varmeregnskaber der er helt forkerte, bygning der "falder fra hinanden" - tag mine ord, tag det i opløbet, ellers bliver de ved og ved...
Anmeld