Lina var ved at miste livet her til aften :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Frk-Lotusblomst

Årh sødeste. DU skal ikke have det dårligt. Det er da på ingen måde din skyld.

Puuha, sikke en grim oplevelse. Og slemme'slemme Julie.. Det er jo tydeligt hun er dybt jaloux og ikke vil dele dig med Lina.

Men du må ikke give dig selv skylden... Du opdagede det i tide og synes virkelig i skal snakke med Julie sammen når stormen har lagt sig...

Og så er det selvfølgelig slut med at Julie skal håndtere Lina uden tæt opsyn..

Til jer alle sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Ja det var tæt på at jeg for 2 timer siden var ved at miste Lina... 

Julie spurgte om hun ikke måtte give Lina sutten da hun havde "tabt" den i liften mens hun sov... Selvfølgelig måtte Julie da give Lina sutten... 

Jeg har vist Julie mange gange hvordan man skal give sutten og at det skal være forsigtigt - hun har fået det alle gange... 

Idag forstod hun intet og har været på tværs! 

Jeg sad i sofaen og kiggede på Julie og liften, Lina's dyne var sådan lidt "puffede" op så jeg kunne ikke se sådan helt direkte ned til hendes hoved... 

Julie smiler kærligt til mig mens hun prøver at give Lina sutten TROR JEG.... Jeg smiler kærligt tilbage da jeg jo kan se på Julie er hun er stolt ved at give sin lillesøster sutten... 

Med et split sekund efter dette, begynder Lina sige bræk lyde og skrige helt vildt... Jeg rejser mig fra sofaen i et sæt, kigger på Julie som står og med det største smil og ned på Lina som er helt BLÅ i hovedet, mens Julie står og kvæler hende om halsen... 

Jeg flåede Julie væk, Lina op til mig som hev efter vejret og skreg som en stukket gris... Gik i panik og råbte og skreg efter kæresten at han skulle komme og tage Julie... Jeg forklarede ham hele situationen og at han skulle tage en snak med Julie i en MEGET pæn tone så hun forstår at det hun har gjort er meget forkert... 

Jeg har brugt tiden lige siden på at få Lina dysset ned, hun var bange, forskrækket og chokket... Jeg har lagt med hende i sengen knyttet ind til mig og været skide ked af det... 

Jeg sidder nu og kan ikke tilgive mig selv for denne episode... 

Jeg har det så skidt med mig selv... Hvorfor jeg lod hende give Lina sutten... Troede på det med det store smil hun stod med... Så rigtig stolt ud... 

Har det så dårligt... 

Puuh ved slet ikke hvad jeg skal sige! Fik lige en stor klump i halsen.

Mange krammere skal du i hvert fald ha!  Kan absolut godt forstå at du er chokeret, bange og ked af det 

Anmeld

13. november 2011

wamse

Kæmpe kram søde. 

Anmeld

13. november 2011

henh01

Mira0911 skriver:

Julie får alt den opmærksomhed vi kan give hende, hun får 100% opmærksomheden når Lina sover... Der leger vi med Julie og laver ting som Julie ønsker at lave... så det er ikke opmærksomheden der fejler noget.. 

Julie deltager i alt med Lina, giver hende flaske, sidder med hende, hjælper med at bade hende osv osv osv... 

Julie siger selv fra når hun ikke vil deltage i noget af det... 

Så det er bestemt ikke det der fejler noget... 

Men det er en stor omvæltning når der kommer en lille ny og selvom hun får opmærksomhed når Lina sover kan hun sagtens føle at det ikke er tilstrækkelig.

Anmeld

13. november 2011

jydeinden

puha lyder da godt nok som noget af en hæslig oplevelse.. håber da at i fik taget en snak med julie om at det er MEGET farligt og forkert at være på den måde overfor sin lillesøster, men spørgsmålet er jo som om hun er i stand til at forstå alvoren af det. for er jo ikke sikkert hun er i stand til at forbinde handlingen med det at nær miste lille søster.

Anmeld

13. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

puha sikke en oplevelse.

Jeg tror nok lige jeg ville vende det med vagtlægen, nu når hun blev helt blå i hovedet.

Men jeg tror ikke din ældste datter med vilje har forsøgt at kvæle hende. Det tror jeg slet ikke børn i den alder forstår. 

Anmeld

13. november 2011

MinNoah

Puha!!! Sikke noget!!

Stakkels jer alle fire....

Jeg er lidt i tvivl om hvad årsagen kan være til Julie gjorde dette? Har hun set noget grimt i tv/nyhederne? Føler hun sig jaloux, vred, overset? Eller hvad fik hende til at klemme så hårdt om halsen.... Hun må have det et sted fra Nogle gange kører ens tv i baggrunden med en masse grimme ting fra nyhederne og film, som vi voksne måske ikke lige ligger mærke til...

Men jeg nægter at tro på at et barn på knap 3, ved hvad konsekvenserne er ved at klemme en anden om halsen... Så om hun har en vrede/jalouxi i sig og dermed vil "skade" lillesøster for at få opmærksomhed, eller om hun efterligner noget hun har set - det er sgu svært at vide hvad der ligger til grund for det

Men du handlede rigtigt, du gik selvfølgelig i panik... Men selvom du synes det er synd for den mindste nu,så lov mig du ikke glemmer den store! Giv hende ligeså meget opmærksomhed, hun er sikkert ligeså ked af det hun har gjort, som lillesøster blev...

Anmeld

13. november 2011

CamillaSoefelt

Mira0911 skriver:

Julie spurgte om hun ikke måtte give Lina sutten da hun havde "tabt" den i liften mens hun sov... Selvfølgelig måtte Julie da give Lina sutten... 

Jeg har vist Julie mange gange hvordan man skal give sutten og at det skal være forsigtigt - hun har fået det alle gange... 

Jeg sad i sofaen og kiggede på Julie og liften, Lina's dyne var sådan lidt "puffede" op så jeg kunne ikke se sådan helt direkte ned til hendes hoved... 

Julie smiler kærligt til mig mens hun prøver at give Lina sutten TROR JEG.... Jeg smiler kærligt tilbage da jeg jo kan se på Julie er hun er stolt ved at give sin lillesøster sutten... 

Med et split sekund efter dette, begynder Lina sige bræk lyde og skrige helt vildt... Jeg rejser mig fra sofaen i et sæt, kigger på Julie som står og med det største smil og ned på Lina som er helt BLÅ i hovedet, mens Julie står og kvæler hende om halsen... 

Jeg flåede Julie væk, Lina op til mig som hev efter vejret og skreg som en stukket gris... Gik i panik og råbte og skreg efter kæresten at han skulle komme og tage Julie... Jeg forklarede ham hele situationen og at han skulle tage en snak med Julie i en MEGET pæn tone så hun forstår at det hun har gjort er meget forkert... 

Jeg har brugt tiden lige siden på at få Lina dysset ned, hun var bange, forskrækket og chokket... Jeg har lagt med hende i sengen knyttet ind til mig og været skide ked af det... 

Jeg har det så skidt med mig selv... Hvorfor jeg lod hende give Lina sutten... Troede på det med det store smil hun stod med... Så rigtig stolt ud... 

Har det så dårligt... 

Hold da op en frygtelig forskrækkelse;(? Lyder rigtig ubehageligt.

Det virker til Julie er lidt jaloux eller?

Anmeld

13. november 2011

Mira0911

henh01 skriver:

Men det er en stor omvæltning når der kommer en lille ny og selvom hun får opmærksomhed når Lina sover kan hun sagtens føle at det ikke er tilstrækkelig.

Ja og synes virkelig vi alt... 

Anmeld

13. november 2011

Sara.

Mira0911 skriver:

Har det så dårligt... 

Godt der ikke skete noget!!

Jeg sidder tilbage med spørgsmål til hvordan Julie har taget hele situationen?

De små forstår meget og hvis du fortalte din mand om situationen imens du var rystet og Julie var tilstede og så bare har brugt din opmærksomhed på Lina siden? Håber Julie er okay...

Et barn på Julies alder, tror jeg ikke forstår alvoren i at kvæle. Men hun skal da selvfølgelig have af vide at det må man ikke, og hvad man skal gøre i stedet. Men lyder også til at hun er med til at gøre forskelligt med Lina.

Håber i alle 4 har det godt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.