Så blev jeg døbt :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. november 2011

lycly

Ja, lørdag d. 12 blev jeg døbt. 

Jeg blev ikke døbt som barn af flere årsager. En af dem var at jeg selv skulle have muligheden for at vælge og tage stilling som voksen. 

Jeg har i mange år troet på Gud, og følt mig kristen. Og jeg blev utrolig såret da jeg fik at vide at jeg ikke selv kunne holde min datter ved døbefonten fordi jeg ikke er døbt. Jeg synes det var dybt uretfærdigt, at folk der er døbt men som ikke tror på Gud, i princippet kunne få lov til at stå og lyve i kirken og svare på min datters vegne. Men mig som er kristen, men ikke døbt, jeg må ikke.

Så jeg valgte at blive døbt, og jeg er utrolig stolt over det! For mig er dåben en rigtig smuk ting. 

Nå, ville bare lige dele det med jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Toshiba

LunaLykke skriver:

Jeg blev ikke døbt som barn af flere årsager. En af dem var at jeg selv skulle have muligheden for at vælge og tage stilling som voksen. 

Jeg har i mange år troet på Gud, og følt mig kristen. Og jeg blev utrolig såret da jeg fik at vide at jeg ikke selv kunne holde min datter ved døbefonten fordi jeg ikke er døbt. Jeg synes det var dybt uretfærdigt, at folk der er døbt men som ikke tror på Gud, i princippet kunne få lov til at stå og lyve i kirken og svare på min datters vegne. Men mig som er kristen, men ikke døbt, jeg må ikke.

Så jeg valgte at blive døbt, og jeg er utrolig stolt over det! For mig er dåben en rigtig smuk ting. 

tillykke med dåben

Anmeld

13. november 2011

Maemi

Stort tillykke med dåben Og dejligt at du nu kan få døbt din datter, som du ønsker

Anmeld

13. november 2011

lycly

Toshiba skriver:

tillykke med dåben

Tusind tak 

Anmeld

13. november 2011

lycly

Maemi skriver:

Stort tillykke med dåben Og dejligt at du nu kan få døbt din datter, som du ønsker

Tak Ja, det rigtig dejligt

Anmeld

13. november 2011

SjeBets

Tillykke med dåben, Men nu vælger de fleste vel ikke selv at blive døbt, det er meget få jeg kender der selv har taget valget senere i livet.  Jeg blev døbt, men sandt hvis jeg stod gudmor eller fadder ville det  være at lyve da jeg ikke tror på gud. ja jeg frabeder mig helst sådanne ting, fordi jeg kan slet ikke med det der at tage et så personligt valg på vejne af et barn .. 

Og ja min søn er ikke døbt, det må han selv bestemme når han komme i den alder 

men igen hvis du er kristen og tror så mange gange tillykke med dåben .. det må være dejligt at føle sig del af noget så stort 

Anmeld

13. november 2011

.....

Tillykke med dåben

Anmeld

13. november 2011

Ka+Ma=Be

LunaLykke skriver:

Stort tillykke med dåben! hehe. Jeg kan godt forstå, at du gerne selv vil have den ære. Og når du tilmed tror på den kristne tro - jamen så er et da naturligt 

Anmeld

13. november 2011

lycly

Katte87 skriver:

Stort tillykke med dåben! hehe. Jeg kan godt forstå, at du gerne selv vil have den ære. Og når du tilmed tror på den kristne tro - jamen så er et da naturligt 

Tusind tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.