ældreplejen opgaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. november 2011

Anonym trådstarter

Hvis man arbejder i ældreplejen -i folks eget hjem er det så personlig pleje? rengørin? eller en blanding det drejer sig om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

frkrbj

det er en blanding af det hele, hvis du er uddannet. ellers skal du først læres op i opgaverne, og tror også de fleste steder kan man gøre rent uden at skulle lave personlig pleje..

Anmeld

13. november 2011

Kloster

Hej.

Tror det er forskelligt fra kommune til kommune. Der hvor jeg arbejder, laver man det samme om det er i hjemmeplejen ell på plejehjem. Det hele er afhængig af hvad borgeren ude i eget hjem er visiteret til. Men borgere ude i eget hjem er som oftest mere friske end borgere på plejehjem.

Men jeg vil nok sige at der er både rengøring og personligpleje uanset om du er ude ell inde.

Anmeld

13. november 2011

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Hej.

Tror det er forskelligt fra kommune til kommune. Der hvor jeg arbejder, laver man det samme om det er i hjemmeplejen ell på plejehjem. Det hele er afhængig af hvad borgeren ude i eget hjem er visiteret til. Men borgere ude i eget hjem er som oftest mere friske end borgere på plejehjem.

Men jeg vil nok sige at der er både rengøring og personligpleje uanset om du er ude ell inde.

Ok tak for svar, det er en stilling indefor privat ældre pleje jeg vil prøve at søge. Jeg er god til både det ene og det andet, så intet skræmmer mig, det er bare mere når jeg skal skrive ansøgning at jeg så ikke lægger vægt på det forkerte... 

Anmeld

13. november 2011

henh01

Nogle kommuner har ansat rengøringspersonale, men hvis ikke der er det så er det

Rengøring
Personlig hyg.
tilberedning af mad
tryghedsbesøg
hjælpe i tøjet
tømme katetar
sårpleje (måske er dette kun som ass ligesåvel som dosering af medicin)
sikre at personen tager sin medicin

osv osv osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.