Passer det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. november 2011

Zelinasmor

Jeg har lige sat og læst lidt inde på libero om graviditeten uge for uge.

Jeg kunne så læse, at man under fødslen forbrænder 500 kcal i timen!!!  Kan det passe? Det virker virkelig ekstremt. Jeg ved godt det er rigtig hårdt og afkræftende osv. men 500 kcal i timen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

AndreasMor84

xoxotasha skriver:

Jeg har lige sat og læst lidt inde på libero om graviditeten uge for uge.

Jeg kunne så læse, at man under fødslen forbrænder 500 kcal i timen!!!  Kan det passe? Det virker virkelig ekstremt. Jeg ved godt det er rigtig hårdt og afkræftende osv. men 500 kcal i timen?

500 kcal er nok så meget sagt og meget individuelt alt efter ens krops bmi m.m... men selve præstationen "at føde", skulle kunne sammelignes med at løbe et marathon.. og ja, det er HÅRDT og udmattende

Anmeld

13. november 2011

Zelinasmor

AndreasMor2011 skriver:

500 kcal er nok så meget sagt og meget individuelt alt efter ens krops bmi m.m... men selve præstationen "at føde", skulle kunne sammelignes med at løbe et marathon.. og ja, det er HÅRDT og udmattende

Jeg syntes bare det lød voldsomt. Men hvis en fødsel svarer til at løbe en marathon - så passer det vel egentlig meget godt

Anmeld

13. november 2011

SjeBets

jeg fik at vide af min jordmor efter min fødsel at jeg kunne lige så godt have løbet 2 * marathon som at føde. så hårdt kan det være ... Så ja jeg tror på det, men hele kroppen er også igang 

Anmeld

13. november 2011

Zelinasmor

SjeBets skriver:

jeg fik at vide af min jordmor efter min fødsel at jeg kunne lige så godt have løbet 2 * marathon som at føde. så hårdt kan det være ... Så ja jeg tror på det, men hele kroppen er også igang 

Det er selvfølgelig rigtigt. Men når man sidder og læser det (og aldrig har født før) virker det jo lidt voldsomt. Men jeg bliver nok klogere om 3 ugers tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.