Spørgsmål om baby/juniordyner og hovedpude!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.955 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. november 2011

Ka+Ma=Be

Godaften de damer 

Jeg kom til at tænke på nogle ting. Hvornår skal baby have en hovedpude? Jeg har hørt, at det er, når baby begynder at ligge hænderne under hovedet. Det gør Benjamin nogle gange, men han er kun 10 uger gammel - er det ikke alt for tidligt? 

Derudover ville jeg ønske mig noget sengetøj til Benjamin i julegave - men da han allerede har 4 sæt, blev jeg i tvivl om jeg skulle ønske mig det i juniorstørrelse i stedet. Men hvornår skifter man over til juniordyne? (hvornår gjorde i?)

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

K&S

Katte87 skriver:

Godaften de damer 

Jeg kom til at tænke på nogle ting. Hvornår skal baby have en hovedpude? Jeg har hørt, at det er, når baby begynder at ligge hænderne under hovedet. Det gør Benjamin nogle gange, men han er kun 10 uger gammel - er det ikke alt for tidligt? 

Derudover ville jeg ønske mig noget sengetøj til Benjamin i julegave - men da han allerede har 4 sæt, blev jeg i tvivl om jeg skulle ønske mig det i juniorstørrelse i stedet. Men hvornår skifter man over til juniordyne? (hvornår gjorde i?)

Det anbefales ikke at bruge hovedpude til børn under 1 år

Vi skiftede til juniordyne, da Anton var lige knap 1 år - han har fået sin pude ind for 14 dages tid siden

Vi fik juniordyne og pude i dåbsgave i december sidste år, men det er jo ikke til at vide, hvornår det føles rigtig at skifte. Anton er en lille prut, så babydynen passede fint indtil 1 års alderen

Anmeld

13. november 2011

Mira0911

Julie fik hovedpude da hun var over 1 år... Det havde hun i en periode lige siden har hun faktisk ikke brugt pude... Hun spørger da til en pude engang imellem og hun får det også hvis hun gerne vil sove med den, ellers smider hun den ud af sengen når hun ikke gider sove med den... 

Juniordyne fik Julie da hun var 2 år.... 

Lina får først pude når hun er over et år - mener faktisk der er noget med det pude halløj og at det skal være når de er over 1 år... Hæng mig ikke op på det... 

Lina får sin Juniordyne når hun bliver to... 

Anmeld

13. november 2011

Ka+Ma=Be

K&S skriver:

Det anbefales ikke at bruge hovedpude til børn under 1 år

Vi skiftede til juniordyne, da Anton var lige knap 1 år - han har fået sin pude ind for 14 dages tid siden

Vi fik juniordyne og pude i dåbsgave i december sidste år, men det er jo ikke til at vide, hvornår det føles rigtig at skifte. Anton er en lille prut, så babydynen passede fint indtil 1 års alderen

Ja jeg mente nok der var en eller anden hovedregel

Hmm hvis han er ca et år når han skifter, tror jeg, at jeg vil ønske det til baby

Tak for dit svar

Anmeld

13. november 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Julie fik hovedpude da hun var over 1 år... Det havde hun i en periode lige siden har hun faktisk ikke brugt pude... Hun spørger da til en pude engang imellem og hun får det også hvis hun gerne vil sove med den, ellers smider hun den ud af sengen når hun ikke gider sove med den... 

Juniordyne fik Julie da hun var 2 år.... 

Lina får først pude når hun er over et år - mener faktisk der er noget med det pude halløj og at det skal være når de er over 1 år... Hæng mig ikke op på det... 

Lina får sin Juniordyne når hun bliver to... 

Hvor pudsigt - jeg kan slet ikke undvære min hovedpude! hehe

Men 2 år, det var godt nok "sent" Hvis man kan sige det Jeg troede det var lidt tidligere, men jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af, hvor meget han kommer til at vokse jo.

Jeg tror det bliver en babydyne, med de svar i har givet mig

Anmeld

13. november 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Hvor pudsigt - jeg kan slet ikke undvære min hovedpude! hehe

Men 2 år, det var godt nok "sent" Hvis man kan sige det Jeg troede det var lidt tidligere, men jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af, hvor meget han kommer til at vokse jo.

Jeg tror det bliver en babydyne, med de svar i har givet mig

Ja det var nok lidt sent, babydynen passede hende stadig fint... Hun bruger også babydyne i dagplejen...

Anmeld

13. november 2011

missie20

Katte87 skriver:

Godaften de damer 

Du skal skifte til junior dyne, når du syntes babydynen er for lille.
Det anbefales ikke de små skal bruge hovedpude, under 1 år. Min søn fik sin hovedpude da han var 14 måneder, men den dag i dag hvor han er 19 måneder bruger han den ikke. Han bevæger sig så meget, så han ligger aldrig på den, den er kun i vejen. Du kan sagtens ønske dig junior sengetøj. Ønsk dig de praktiske ting, mens han er lille og er "ligeglad" med gaverne

Anmeld

13. november 2011

Mor Christa

uh, ja her er det altså anderledes end hos andre, kan jeg læse mig til
Victor fik sin juniordyne da han var omkring 5 mdr - han blev ved med at sparke babydynen af om natten inde i tremmesengen og det var slet ikke til at styre - han blev tit og ofte forkølet fordi han lå uden dyne.
Derfor gav vi ham juniordynen til om natten, men han bruger jo stadig babydyne i barnevognen.
Hvis jeg var dig ville jeg ønske mig juniorsengetøj i stedet for babysengetøj..
MIn dreng er 11 mdr og han har lige fået en hovedpude - den er dog ikke særlig stor, men han er snotforkølet og hoster rigtig meget disse dage, så han ligger med hovedpue og han ELSKER det

Bare lige min erfaring

Anmeld

13. november 2011

Ka+Ma=Be

missie20 skriver:

Du skal skifte til junior dyne, når du syntes babydynen er for lille.
Det anbefales ikke de små skal bruge hovedpude, under 1 år. Min søn fik sin hovedpude da han var 14 måneder, men den dag i dag hvor han er 19 måneder bruger han den ikke. Han bevæger sig så meget, så han ligger aldrig på den, den er kun i vejen. Du kan sagtens ønske dig junior sengetøj. Ønsk dig de praktiske ting, mens han er lille og er "ligeglad" med gaverne

Hehe ja, så langt så godt ;P Jeg var bare i tvivl om, hvornår den ca. var for lille

Jeg kender egentlig heller ikke mange små børn som bruger deres hovedpuder. Den tager vi til den tid

True, havde dog ikke tænkt over, at ønske det til ham, bare til mig selv hehe. Men der har man jo selvfølgelig også lov at være lidt praktisk

Anmeld

13. november 2011

Ka+Ma=Be

MissChrista skriver:

uh, ja her er det altså anderledes end hos andre, kan jeg læse mig til
Victor fik sin juniordyne da han var omkring 5 mdr - han blev ved med at sparke babydynen af om natten inde i tremmesengen og det var slet ikke til at styre - han blev tit og ofte forkølet fordi han lå uden dyne.
Derfor gav vi ham juniordynen til om natten, men han bruger jo stadig babydyne i barnevognen.
Hvis jeg var dig ville jeg ønske mig juniorsengetøj i stedet for babysengetøj..
MIn dreng er 11 mdr og han har lige fået en hovedpude - den er dog ikke særlig stor, men han er snotforkølet og hoster rigtig meget disse dage, så han ligger med hovedpue og han ELSKER det

Bare lige min erfaring

Sådan er man jo så forskellige hehe. Jeg synes også bare, at babydynen er så lille, så jeg kunne godt forestille mig, at vi tager juniordyne i brug tidligere end nogle af de andre.

Hvornår besluttede du at tage hovedpuden i brug? Eller rettere, hvordan? (og er det sådan en flad en?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.