så fik vi vores første lægevagt besøg overstået...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. november 2011

Anette&Sophia

Vores kære lille prinsesse følte åbenbart kun for at komme af med det sorte snask i de første to døgn efter fødslen, og efter tirsdag kom der ikke mere afføring
snakkede med en jordemoder onsdag, og spén torsdag. de sagde begge at der godt kun gå et par dage når man ammede, men at det alligevel snart skulle ske. Fredag var lille pigen nede for at blive vejet. Fortalte igen her, at hun ikke havde skidt endnu. Jordemoder damen prøvede at stimulere hendes hul med et termometer, og ved at cykle med hendes ben. Hjalp dette ikke skulle jeg købe noget laktulose og give hende om aftenen. Det endte det så ud med at vi blev nød til, men der skete stadig ingenting. Jeg prøvede at give hende noget igen ved middagstid idag, men det hjalp heller ikke. Ved spisetid ringede jeg til lægevagten for at høre om der var andet jeg kunne gøre eller om jeg skulle prøve at give hende lidt mere laktulose ( gav kun 1 ml ) - nåede kun lige at forklare hende situationen, og så sagde lægen i den anden ende, at hun skulle ind så en læge kunne kigge på hende. "wow. okay." - og så bliver mor her da slet ikke nervøs.. Lægevagten trykker hende lidt på maven, som er blød som den skal være, og han tjekkede bleen, og kunne se der ikke var noget at komme efter. - men igen; "der kan godt gå et par dage mellem afføringen". Men dejligt at hun ikke havde hård mave!
Vi kommer så hjem, og lille pigen bliver lidt brokken. Tager hende ind for at skifte hende og VUPTI! gevinst en ordentlig slat hehe. aaaah. nu kan mor trække vejret dybt igen.

tak fordi i læste med på mit lille pive indlæg. hormoner længe leve!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
anetteb skriver:

Vores kære lille prinsesse følte åbenbart kun for at komme af med det sorte snask i de første to døgn efter fødslen, og efter tirsdag kom der ikke mere afføring
snakkede med en jordemoder onsdag, og spén torsdag. de sagde begge at der godt kun gå et par dage når man ammede, men at det alligevel snart skulle ske. Fredag var lille pigen nede for at blive vejet. Fortalte igen her, at hun ikke havde skidt endnu. Jordemoder damen prøvede at stimulere hendes hul med et termometer, og ved at cykle med hendes ben. Hjalp dette ikke skulle jeg købe noget laktulose og give hende om aftenen. Det endte det så ud med at vi blev nød til, men der skete stadig ingenting. Jeg prøvede at give hende noget igen ved middagstid idag, men det hjalp heller ikke. Ved spisetid ringede jeg til lægevagten for at høre om der var andet jeg kunne gøre eller om jeg skulle prøve at give hende lidt mere laktulose ( gav kun 1 ml ) - nåede kun lige at forklare hende situationen, og så sagde lægen i den anden ende, at hun skulle ind så en læge kunne kigge på hende. "wow. okay." - og så bliver mor her da slet ikke nervøs.. Lægevagten trykker hende lidt på maven, som er blød som den skal være, og han tjekkede bleen, og kunne se der ikke var noget at komme efter. - men igen; "der kan godt gå et par dage mellem afføringen". Men dejligt at hun ikke havde hård mave!
Vi kommer så hjem, og lille pigen bliver lidt brokken. Tager hende ind for at skifte hende og VUPTI! gevinst en ordentlig slat hehe. aaaah. nu kan mor trække vejret dybt igen.

Amme børn kan sagtens gå en uge uden afføring, har vi prøvet herhjemme, det kun mme børn der skal have jævnlig afføring.

Sådan var forklaringen i hvert fald hér da vi snakkede med vores sundhedsplejerske

Anmeld

12. november 2011

Anette&Sophia

Fru Skovrup skriver:

Amme børn kan sagtens gå en uge uden afføring, har vi prøvet herhjemme, det kun mme børn der skal have jævnlig afføring.

Sådan var forklaringen i hvert fald hér da vi snakkede med vores sundhedsplejerske

Det var også det jeg fik af vide :-)
og jeg er ammer, men hun har fået lidt mme engang imellem som suplering/tilskud, pga min amning ikke fungerede ordentligt.
men man bliver nu stadig lidt nervøs, når man hele tiden hører at først skal det være sort, så gult, og så dit og så dat.
iiih.

Anmeld

12. november 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
anetteb skriver:

Det var også det jeg fik af vide :-)
og jeg er ammer, men hun har fået lidt mme engang imellem som suplering/tilskud, pga min amning ikke fungerede ordentligt.
men man bliver nu stadig lidt nervøs, når man hele tiden hører at først skal det være sort, så gult, og så dit og så dat.
iiih.

Ja og man bliver meget hurtig usikker, især som første gangsmor. Men med hensyn til det med afføring, så tror jeg det var ok, da hun ikke virkede til at have ondt? De kan også mærke det, hvis det er en decideret forstoppelse.

Har du fået åbningen op og køre helt nu så?

Anmeld

12. november 2011

Anette&Sophia

Fru Skovrup skriver:

Ja og man bliver meget hurtig usikker, især som første gangsmor. Men med hensyn til det med afføring, så tror jeg det var ok, da hun ikke virkede til at have ondt? De kan også mærke det, hvis det er en decideret forstoppelse.

Har du fået åbningen op og køre helt nu så?

Hun virkede ikke til at være generet af noget eller have ondt. Selvom hun i nat ikke rigtig vidste hvad hun ville da hun blev lagt til, så tænkte at hun måske havde lidt ondt i mavsen.
Men hun har haft den ene afføring, som var en pæn slat, og det var her sidst hun var vågen hun blev skiftet

Anmeld

12. november 2011

Mira0911

Altid noget at der ikke var noget at komme efter... 

Lige et spørgsmål...  

Hvis nu ungerne har hård mave - hvordan føles maven så ? 

Anmeld

12. november 2011

Ka+Ma=Be

anetteb skriver:

Du er slet ikke ene om det! Jeg var også forbi ammeambulatoriet da Benjamin var få dage gammel, og har også givet ham lactulose. Det er noget underligt noget Men åbenbart meget normalt!  

Dejligt at der kom "hul igennem"  

Anmeld

13. november 2011

Louiiiise

Godt at høre at bette pigen er okay Er i allerede kommet hjem? 

Anmeld

13. november 2011

Holbæktrunten

Jeg kan varmt anbefale at købe et glas "udos choiche: Infants blend" probiotika. 

Det er et pulver med en masse gavnlige bakteriestammer, man kommer en halv tsk i mælken efter opvarmning...

Jeg har også haft et helvede med lillemandens mave, og han bryder sig stadig ikke om at komme af med prutter og afføring. Efter at vi har været hos osteopat 3 gange og blev anbefalet ovenstående produkt, har der dog ikke været nogen hysteriske skrigture. Nu er laktulkosen droppet, og han klarer dig kun med "infants blend".

Produktet kan købes i helsekostbutikker, men har netop erfaret at det er en hel del billigere på feelunique.com... Der er jo så bare noget leveringstid på, så første glas må man jo nok bare hoste op for...

Anmeld

13. november 2011

Anette&Sophia

Mira0911 skriver:

Altid noget at der ikke var noget at komme efter... 

Lige et spørgsmål...  

Hvis nu ungerne har hård mave - hvordan føles maven så ? 

- jeg tænker den må være hård?
for lægen sagde at hendes mave var blød som den skulle være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.