At vinde præmier....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2011

Mira0911

Jeg læste lige en "status" på facebook fra Tv2 Øst - de skriver dette... 

Hvad synes I om dette? 

Man må da egentlig heller ikke deltage i konkurrencer som KH modtager?

"Lone Christensen, kontanthjælpsmodtager fra Sorø, vandt en lang række præmier ved DR og TV2s Afrika-indsamling. Blandt præmierne var et flødebollekursus til 12 personer og et for ophold for otte i Lalandia. Nu vil Sorø kommune modregne gavernes værdi i hendes kontanthjælp. I TV2 ØST kl. 19.30 svarer kommunen på hvorfor. På gensyn fra redaktør Lene Andreassen."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mira0911 skriver:

Jeg læste lige en "status" på facebook fra Tv2 Øst - de skriver dette... 

Hvad synes I om dette? 

Man må da egentlig heller ikke deltage i konkurrencer som KH modtager?

"Lone Christensen, kontanthjælpsmodtager fra Sorø, vandt en lang række præmier ved DR og TV2s Afrika-indsamling. Blandt præmierne var et flødebollekursus til 12 personer og et for ophold for otte i Lalandia. Nu vil Sorø kommune modregne gavernes værdi i hendes kontanthjælp. I TV2 ØST kl. 19.30 svarer kommunen på hvorfor. På gensyn fra redaktør Lene Andreassen."

Det er en dum sag, synes jeg - jeg finder det helt rimeligt, at man ikke både kan få KH og vinde et pengebeløb, uden at det bliver modregnet, men hun kan jo ikke købe mad eller betale husleje for et flødebollekursus og to espressomaskiner m.v.

HVIS hun kan få den fulde værdi af gevinsten ved at sælge den, er sagen jo løst - men det tvivler jeg stærkt på.

Havde hun vundet i Lotto, var der intet at rafle om, synes jeg - men hun har doneret 25 kroner til Afrika og derved vundet en masse ting og gavekort, og det virker helt urimeligt, at man modregner præmiens fulde værdi.

Anmeld

12. november 2011

SjeBets

Mor og meget mere skriver:

Det er en dum sag, synes jeg - jeg finder det helt rimeligt, at man ikke både kan få KH og vinde et pengebeløb, uden at det bliver modregnet, men hun kan jo ikke købe mad eller betale husleje for et flødebollekursus og to espressomaskiner m.v.

HVIS hun kan få den fulde værdi af gevinsten ved at sælge den, er sagen jo løst - men det tvivler jeg stærkt på.

Havde hun vundet i Lotto, var der intet at rafle om, synes jeg - men hun har doneret 25 kroner til Afrika og derved vundet en masse ting og gavekort, og det virker helt urimeligt, at man modregner præmiens fulde værdi.

Det er lidt småligt, at modregne hele værdien, hun vil jo aldrig kunne få fuld værdi hvis hun solgte det, det tror jeg ikke på. ...  

Anmeld

12. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SjeBets skriver:

Det er lidt småligt, at modregne hele værdien, hun vil jo aldrig kunne få fuld værdi hvis hun solgte det, det tror jeg ikke på. ...  

Præcis - man kan lade hende sælge ud og så se, hvad det konkrete udbytte bliver.

Anmeld

12. november 2011

Mamalou

Jeg har meget svært ved at se logikken i det. Jeg kunne forstå, hvis der var tale om pengebeløb, men et flødebollekursus - come on altså! Jeg vil rigtig gerne høre deres argumentation, for at de handler som de gør. 

Anmeld

12. november 2011

Nessie

Nu må de da lige tage sig sammen. Man skal da ikke modregnes, bare fordi man er heldig at vinde et eller andet.

Det var noget andet hvis det var et større pengebeløb, men et flødebollekursus?

Håber da at de får røde ører på den kommune, og tænker sig lidt om

Anmeld

12. november 2011

Benjamins'mor

Jeg kunne forstå hun havde vundet flere 100 tusind eller flere milioner i lotto, at de så tog hendes KH, men at de modregner et flødebolle kursus og en tur til lalandia er jo helt hen i vejret. Så vil jeg skisme ikke være med i nogle konkurrencer så.. Jeg vil da i hvertfald ikke risikere at miste noget KH bare fordi jeg har vundet i en konkurrence.

Anmeld

12. november 2011

enrigtigfar?

Hva regner i med !?! Man skal ikke regne med fornuft fra kommune eller stat...

Syns sgu det er noget svineri!

Anmeld

12. november 2011

jydeinden

læste godt artiklen på tv2 nyhederne.. og må ærligt indrømme jeg rystede på hovedet.. viste godt at kommunerne gik i små sko, men SÅ små ej..

kunne forstå hvis der var tale om penge, men fordi man vinder en gave, det kan man jo ikke leve af

Anmeld

12. november 2011

Sabsy

Så må hun vel heller ikke få fødselsdags- og julegaver?? :s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.