Wok - opskrifter søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. november 2011

birthee

Har I nogle gode opskrifter på wok-mad??? Og hvad bruger I til at lave wok-mad...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Dinna88

Jeg bruger ALT!  Kan ikke sige meget andet Hvis jeg en dag har forskellige rester af grøntsager, så smider jeg dem bare i wokken med enten ris eller nudler + krydderier, chili og soyasauce

Senest lavede jeg vilde ris med campignon, løg, peberfrugt og gulerødder - mums Du kan vitterligt bruge alle grøntsager, stort set,

Anmeld

11. november 2011

HeidiØ

Uha, herhjemme laver vi RIGTIG tit wok mad - eller thai, som vi bare kalder det.

Vi fik det igår.. der indeholdt den kylling, asparges, forårsløg, røde peberfrugter, hvidløg og minimajs fra dåse. Det miksede vi med kokosmælk og så et brev fra santa maria - kan ik huske hvad den hedder, men den er pink og blå. Smager sååå godt. Og så med ris til.

Lige mht wok er der bare ingen grænser. Jeg kan også anbefale dig at købe østerssauce. Smager super dejligt i wokretten.

I stedet for ris til, bruger vi ofte nudler der er kogt og smidt i retten så det simre med i retten.

Med en wok er der fri fantasi

Anmeld

11. november 2011

Jonatansmor

Har I så en rigtig wok og kan den godt blive rigtig varm på vores almindelige komfur?

Anmeld

11. november 2011

Dinna88

Jonatansmor skriver:

Har I så en rigtig wok og kan den godt blive rigtig varm på vores almindelige komfur?

Wokken er egentlig bare en bred gryde..  Den passer til det ene blus og så er den bare bred i toppen. 

Anmeld

11. november 2011

Jonatansmor

Dinna88 skriver:

Wokken er egentlig bare en bred gryde..  Den passer til det ene blus og så er den bare bred i toppen. 

Jae, du ved dem der med en høj kant hvor den er smallere i bunden end i toppen?

Eller kan jeg bare bruge min store gryderet-gryde?

Synes jeg har læst noget om at wok'en er indrettet på den måde, så grøntsager får varme, men ikke bliver stegt som kødet der ligger i bunden?

Eller gør jeg det bare mere besværligt end det behøver være, ved at tænke så meget over det? (Ville ikke undre mig)

Anmeld

11. november 2011

LilleMie

Denne er et hit hos os, den røde karrypasta gør den dejlig stærk og lækker:

http://www.retnemt.dk/72/opskrift/nudler_med_thaikarry.htm

Saucen er også god til andre wokretter, kun fantasien sætter grænser

Anmeld

11. november 2011

Dinna88

Jonatansmor skriver:

Jae, du ved dem der med en høj kant hvor den er smallere i bunden end i toppen?

Eller kan jeg bare bruge min store gryderet-gryde?

Synes jeg har læst noget om at wok'en er indrettet på den måde, så grøntsager får varme, men ikke bliver stegt som kødet der ligger i bunden?

Eller gør jeg det bare mere besværligt end det behøver være, ved at tænke så meget over det? (Ville ikke undre mig)

Ja, netop

Jeg synes bare du skal springe ud i det, fordi det, som du skriver, slet ikke behøve at være så besværligt Wok er det jeg laver, når det skal være nemt og hurtigt.

Mine svigerforældre har ikke en wok, de bruger en stor stegepande. Så jeg synes bare du skal bruge den du nævner

Men - de har en wok i IKEA til ingen penge, og den skulle være SÅ god at bruge!

Anmeld

11. november 2011

Jonatansmor

Dinna88 skriver:

Ja, netop

Jeg synes bare du skal springe ud i det, fordi det, som du skriver, slet ikke behøve at være så besværligt Wok er det jeg laver, når det skal være nemt og hurtigt.

Mine svigerforældre har ikke en wok, de bruger en stor stegepande. Så jeg synes bare du skal bruge den du nævner

Men - de har en wok i IKEA til ingen penge, og den skulle være SÅ god at bruge!

Drengen skal have wokmad iaften - bliver mor i skysovs idag

Anmeld

11. november 2011

birthee

Er der flere der vil dele deres opskrifter på wok-mad???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.