Hvor lang tid mellem nr 1 og 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i vælge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

847 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. november 2011

Anonym trådstarter

Vi er så småt begyndt at snakke om nr 2, men pga mit studie, så passer det bedst at der enten bliver 2 eller 4 år mellem børnene.

hvad tænker i er mest hensigtmæssigt - del ud af erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

1012lmp

Jeg har stemt 4 år... der er 2å8m mellem mine og det har satme været hårdt at studere og have dem så tæt på hinanden....

men alt bliver selvfølgelig rutine men også hvis det er med SU så er det jo nemmere at forsøge 1 på su end 2

Anmeld

11. november 2011

sbs78

Der er 3½ år mellem vores den store og den mellemste. Og 3 år mellem nr 2 og nr 3. Jeg synes de ca 3½ år vi har mellem de to store en helt fint. jeg kan godt mærke at der kun er 3 år mellem nr 2 og nr 3. det ½ år gør meget.

Anmeld

11. november 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Jeg har stemt 4 år... der er 2å8m mellem mine og det har satme været hårdt at studere og have dem så tæt på hinanden....

men alt bliver selvfølgelig rutine men også hvis det er med SU så er det jo nemmere at forsøge 1 på su end 2

Mange tak for input. Uanset hvad bliver begge børn på su, men det er mere om 4 år er for lang tid i forhold til hvis de skal have noget ud af hinanden

Anmeld

11. november 2011

1012lmp

Anonym skriver:

Mange tak for input. Uanset hvad bliver begge børn på su, men det er mere om 4 år er for lang tid i forhold til hvis de skal have noget ud af hinanden

Det tror jeg bestemt ikke... tror ikke alder har noget at sige det kommer helt an på temperament, køn og personlighed

Så er det ligemeget om der er 1-2-4-8 år imellem

Anmeld

11. november 2011

iris-mor

Vi har 4½ år mellem vores to piger.

De hygger sig, men sommetider tænker jeg over om der ikke skulle have været kortere tid, fordi de så ville få en helt anden glæde ud af hinanden. - Det var dog ikke muligt at få dem tættere på hinanden, men i tankerne ville jeg gerne have at de var tættere - og kunne få et veninde forhold.

Det gode ved stor aldersforskel er nok at de bliver mere forskellige, ikke skal "konkurerer" om forældre, venner etc, de er måske mere individuelle.

Anmeld

11. november 2011

Anonym trådstarter

iris-mor skriver:

Vi har 4½ år mellem vores to piger.

De hygger sig, men sommetider tænker jeg over om der ikke skulle have været kortere tid, fordi de så ville få en helt anden glæde ud af hinanden. - Det var dog ikke muligt at få dem tættere på hinanden, men i tankerne ville jeg gerne have at de var tættere - og kunne få et veninde forhold.

Det gode ved stor aldersforskel er nok at de bliver mere forskellige, ikke skal "konkurerer" om forældre, venner etc, de er måske mere individuelle.

mange tak for input. det er præcis de tanker, som jeg også har gjort mig

Anmeld

11. november 2011

Maja_4000

Jeg har ikke to eller flere børn Men hvis jeg skulle vælge mellem 2 eller 4 år , ville jeg vælge 4 (: 

Anmeld

11. november 2011

Livsmor

Her er der 2 år og 2 mdr imellem, og det er nogenlunde planlagt. Men man ved jo ikke hvor lang tid det tager.............

Pigerne har stor glæde af hinanden, det er hårdt, men de er nu 1 1/2 og 3 1/2 år, og det bliver kun lettere. Natteroderiet er næsten ovre og om et par år, satser jeg også på at de er blefri begge 2(den store har været det i 7 mdr).

Men det er smag og behag.

Anmeld

11. november 2011

Silas&Mille

Vi ville have valgt to år imellem vores.

Men sådan er det ikke gået. silas er 10 måneder gammel og bliver storebror i februar  

Den nærmeste bror jeg har er 4½ yngre end mig, og det synes jeg selv har været en smule træls. Dog har vi i dag et rigtig godt forhold.
Min kærestes lillebror er 4 år yngre end ham og det har han haft det rigtig godt med og hvis han enevældigt kunne bestemme hvornår vi skulle have haft nummer 2 ville han have stemt 4 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.