Chr-Hei skriver:
Hej piger..
Skrev for nogle dage siden denne tråd https://www.baby.dk/debat/144740pi1/syge-boern/5-mdr--astma.aspx
Har så idag været ved læge igen for være helt sikker på om min dreng og astma .. Og det har han IKKE.. Kunne simpelthen heller ikke forstå det.. Den læge jeg var inde ved idag syntes det lød helt hen i vejret at han skulle have fået tildelt astma medicin.. Han mente det bare var en slem forkølelse da vi andre jo også får og hoster og snotter...
Så jeg kunne selv vælge om jeg ville fortsætte med medicinen til forkølelsen var ovre (da det hjælper ham med få vejret lidt bedre) eller om jeg bare ville stoppe her.. Vil selvfølelig give ham det til forkølelsen er ovre hvis det kan hjælpe mit pus med få vejret bedre men han er ikke mere plaget af forkølelsen end vi andre er når vi hoster.
Lige et lille halv brokke indlæg fra mig af.. Syntes det utrolig hvad læger kan bilde en ind 
Hvor er det bare gode nyheder 
Men vil lige indskyde..
Vi var ved lægen med Cajsa for et par mdr siden, hvor hun også gik og hostede. Den første gang var der ingenting, men da vi kom ugen efter, var der tegn på mild astmatisk bronkitis. I første omgang fik hun bricanyl mixtur, men da hun blev forkølet gangen efter, måtte vi ud og invistere i en maske.
Forrige gang hun blev forkølet, var det ikke nødvendigt med nogen form for medicin, og sidste gang, gav vi kun maske i et par dage, ud af de 2-3 uger hun var forkølet, selv om hun godt nok hostede en del..
Så ja, det kan godt udvikle sig over en uges tid, men så er det nok ikke "rigtig" astma, men "blot" astmatisk bronkitis, som kun kommer i forbindelse med forkølelse 
Hvis det gav nogen som helst mening altså..
Men dejligt at høre, at han er astma-fri på trods af den anden læges dom