Sa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor mange har haft en SA ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.064 visninger
29 svar
0 synes godt om
9. november 2011

L83

Sidder her og læser lidt om SA og synes det er utrolig mange der har haft en eller flere 

Har selv lige haft en i sidste uge Var 9 uger henne men fosteret var kun 7 +4 og ingen hjerteblink Så jeg havde gået i 10 dagen og troet alt var iorden. Det kom virkelig som et chock.

Men nu når jeg tænker tilbage, så var denne graviditet ikke som de 2 andre, ingen kvalme og heller ikke så træt, men tænkte at det måske var pga at det var en anden far denne gang. Var så meget i tivlv om jeg overhovedet var gravid at jeg købte en test mere selvom jeg havde taget 3 i starten af graviditeten 

I må meget gerne fortælle jeres "historie"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

LinLin

Jeg har stemt ja - men jeg ved ærligt talt ikke om man kalder det en ma eller sa...  Fosteret var gået til omkring uge 7 - men jeg begyndte først at bløde/udstøde det da jeg var 11+0.

Jeg har været gravid 4 gange nu og ingen af gangene har jeg haft kvalme, men jeg har været træt hver gang! Det var 2. graviditet jeg havde sa/ma'en...

Anmeld

9. november 2011

L83

DAs mor skriver:

Jeg har stemt ja - men jeg ved ærligt talt ikke om man kalder det en ma eller sa...  Fosteret var gået til omkring uge 7 - men jeg begyndte først at bløde/udstøde det da jeg var 11+0.

Jeg har været gravid 4 gange nu og ingen af gangene har jeg haft kvalme, men jeg har været træt hver gang! Det var 2. graviditet jeg havde sa/ma'en...

Spørg måske lidt dumt men hvad står Ma for

( har ikke brugt baby.dk så meget så er ikke helt inde i det&nbsp

Anmeld

9. november 2011

LinLin

Linda83 skriver:

Spørg måske lidt dumt men hvad står Ma for

( har ikke brugt baby.dk så meget så er ikke helt inde i det&nbsp

missed abortion...

At kroppen ikke har opdaget at fosteret er dødt.

Anmeld

9. november 2011

L83

DAs mor skriver:

missed abortion...

At kroppen ikke har opdaget at fosteret er dødt.

nåh okay. Tak Så er jeg med

Anmeld

9. november 2011

LISBETH:-)

SA er når kroppen selv udstøder fosteret

MA er når man abortere men kroppen skal "have hjælp" til at komme af med fosteret

Jeg har haft 3 SA og 3 MA - så 6 ialt

Anmeld

9. november 2011

Miss Church

Linda83 skriver:

Sidder her og læser lidt om SA og synes det er utrolig mange der har haft en eller flere 

Har selv lige haft en i sidste uge Var 9 uger henne men fosteret var kun 7 +4 og ingen hjerteblink Så jeg havde gået i 10 dagen og troet alt var iorden. Det kom virkelig som et chock.

Men nu når jeg tænker tilbage, så var denne graviditet ikke som de 2 andre, ingen kvalme og heller ikke så træt, men tænkte at det måske var pga at det var en anden far denne gang. Var så meget i tivlv om jeg overhovedet var gravid at jeg købte en test mere selvom jeg havde taget 3 i starten af graviditeten 

I må meget gerne fortælle jeres "historie"

Jeg blev gravid selvom jeg er på p-piller og har taget dem som man skal. Lægen mener, at det er fordi jeg blev ved med at tage p-pillerne (fordi jeg på det tidspunkt ikke viste at jeg var gravid) at jeg  aborterede. 

Det kom som et kæmpe chok og satte virkelig mange tanker igang hos mig. Havde ikke regnet med at jeg ville blive så ked af det, da det jo på ingen måder var planlagt. 

Man AV det gør ondt at miste! Kan godt forstå at de, som planlægger graviditeten og så mister går helt fra den 

Så er det godt at man kan skrive med en masse dejlige damer her inde på baby.dk 

Anmeld

9. november 2011

L83

Miss Church skriver:

Jeg blev gravid selvom jeg er på p-piller og har taget dem som man skal. Lægen mener, at det er fordi jeg blev ved med at tage p-pillerne (fordi jeg på det tidspunkt ikke viste at jeg var gravid) at jeg  aborterede. 

Det kom som et kæmpe chok og satte virkelig mange tanker igang hos mig. Havde ikke regnet med at jeg ville blive så ked af det, da det jo på ingen måder var planlagt. 

Man AV det gør ondt at miste! Kan godt forstå at de, som planlægger graviditeten og så mister går helt fra den 

Så er det godt at man kan skrive med en masse dejlige damer her inde på baby.dk 

ja det gør så ondt at miste, hele ens verden går helt i står 

Og så ser man bare babyér og gravide over alt

Anmeld

9. november 2011

Miss Church

Linda83 skriver:

ja det gør så ondt at miste, hele ens verden går helt i står 

Og så ser man bare babyér og gravide over alt

Ja og hvis man ikke ser dem, så kommer der en og fortæller at hun lige er blevet gravid  

Anmeld

9. november 2011

Kofoed.

Jeg har også haft min andel af sa'er nu. Min første graviditet endte i en ma, små blødte 8+1 og det blev værre og værre 8+3 kom jeg til lægen, som sendte mig til scanning, den viste et foster svarede til 6+6 uden hjerteblik og lå for lavt i livmoderen, fik medicin til at hjæple den ud.

Næste graviditet (2 måneder efter) endte i en mislykketbiokemisk graviditet (hvor ægget ikke kunne sætte sig ordenlig fast)

3. gang kan være lykkens gang, men igen igen endte det i en ma, dengang var fosteret gået til imellem 20+2 og 21+0. Dog var dette en tvillingegraviditet, så fik trods alt en skøn lille datter. Men savner hendes søster hver eneste dag

Jeg vil personligt altid frygte at miste igen, det kan jeg ikke ligge fra mig, så har allerede lagt ud, at jeg vil have nogle tryghedsscanninger næste gang også om jeg selv skal betale og det skal være igennem hele graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.