Hvor længe kan frugtmousse og chokoladecreme holde sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.787 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. november 2011

Bryndis

Som overskriften lyder. Hvor længe kan frugtmousse og chokoladecreme holde sig?
Hvis jeg skal bruge kagen søndag eftermiddag hvornår kan jeg så tidligst lave fyldet til kagen?
Og hvornår kan jeg tidligst samle kagen med det hele så den stadig er frisk når den skal spises?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Bryndis

Slet ingen svar??

Anmeld

9. november 2011

K&S

Bryndis skriver:

Som overskriften lyder. Hvor længe kan frugtmousse og chokoladecreme holde sig?
Hvis jeg skal bruge kagen søndag eftermiddag hvornår kan jeg så tidligst lave fyldet til kagen?
Og hvornår kan jeg tidligst samle kagen med det hele så den stadig er frisk når den skal spises?

Jeg ville lave mousse og chokoladecreme fredag aften, lægge kagen sammen + pynte den lørdag og spise den søndag

Anmeld

9. november 2011

iris-mor

Jeg har prøvet at lægge moussen direkte på kagen efter den er lavet, og det fungerer fint. Så bruger jeg også lige det tip - måske dot har lagt på, at lave en yderkrans af smørcreme på bunden, dels for at holde fyldet inden, men også fordi det så er meget nemmere at smørre op dagen efter.

Chokoladen skal dog laves dagen før

Anmeld

9. november 2011

Maja_4000

Det kan vel holde sig i så lang tid som fløden kan ?

Anmeld

9. november 2011

Dot D

Maja_4000 skriver:

Det kan vel holde sig i så lang tid som fløden kan ?

nemlig.... bare den bliver opbevaret på køl.....

Den skal ikke stå på kaffebordet i flere timer også på køl til næste dag, så har den nok nærmere status af en gang ondt i maven

Anmeld

9. november 2011

Maja_4000

Dot D skriver:

nemlig.... bare den bliver opbevaret på køl.....

Den skal ikke stå på kaffebordet i flere timer også på køl til næste dag, så har den nok nærmere status af en gang ondt i maven

Ja , pu ha  

Anmeld

9. november 2011

igt

Nogle konditorere anbbefaler at man tager kagen af køl 1 time før den skal spises. Da de forskellige smagsvarianter i en kage skal komme til sin ret må de ikke være alt for kolde.

På fødevarestyrelsens hjemmeside står der at man anbefaler at festkager og bryllupskager maksimalt må stå 3 timer i stuetemperatur, så skal den helst på køl igen for at kunne holde sig og for fortsat at være forsvarligt at spise.

Personligt syntes jeg at 3 timer også er for lang tid for kager med flødeindhold.

Anmeld

10. november 2011

Ansemusen

Den kan holde sig længere end fløden pga. sukkerindholdet, som virker konserverende.

Jeg ville lave creme/mousse forinden og fryse ned eller lave dem torsdag, samle kagen fredag, pynte lørdag. Med mindre kagen først skal bruges søndag aften, så kan du jo bare starte fradag i stedet og pynte søndag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.