Når man er sammen - fordi det er nemmest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. november 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer der er det?
- Sammen fordi det er nemmest?

Jeg spørger vel egentlig fordi det kunne være interessant at vide hvor mange der nu er i et forhold, der startede ud med de bedste intentioner og den største mængde kærlighed, men nu nærmest bare kører en rutine hverdag, med godmorgen, godaften, tak for mad, og så er det, det...

-----

Fra mit eget perspektiv kan jeg da fortælle at jeg er gift og har et par børn, da vi mødtes fløj gnisterne omkring og kærligheden var stor, eller forelskelsen eller hvad man nu skal sige...
Nu er det blevet rigtig hverdagsagtigt, og sommetider tænker jeg over, om vi i virkeligheden bare er sammen fordi det er nemt... Man tolererer hinanden på godt og ondt, hjælpes ad i hverdagen, og så er det, det... Min mand fortæller mig ofte han elsker mig højt, men jeg kan mærke at det kniber lidt med at gengælde det...

Hvordan er jeres hverdag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Hougaard92

Anonym skriver:

Jeg spørger vel egentlig fordi det kunne være interessant at vide hvor mange der nu er i et forhold, der startede ud med de bedste intentioner og den største mængde kærlighed, men nu nærmest bare kører en rutine hverdag, med godmorgen, godaften, tak for mad, og så er det, det...

-----

Fra mit eget perspektiv kan jeg da fortælle at jeg er gift og har et par børn, da vi mødtes fløj gnisterne omkring og kærligheden var stor, eller forelskelsen eller hvad man nu skal sige...
Nu er det blevet rigtig hverdagsagtigt, og sommetider tænker jeg over, om vi i virkeligheden bare er sammen fordi det er nemt... Man tolererer hinanden på godt og ondt, hjælpes ad i hverdagen, og så er det, det... Min mand fortæller mig ofte han elsker mig højt, men jeg kan mærke at det kniber lidt med at gengælde det...

Mig og min kæreste havde det også helt fantastisk da vi begyndte at forelske os, og vi var helt oppe på den lyserøde sky.

Vi elsker stadig hinanden og er ikke bare kærester men også bedste venner, fordi man deler alt med hinanden. Jeg har selv synes det er svært at man lige pludselig går helt fra at være forelsket til man flytter sammen og tingene lægger sig lidt, fordi der pludselige er så mange gøre mål der skal gøres.

Jeg savner da virkelig også selv lidt den lyserøde sky som man var på dengang, men det ændre sig, og lige pludselig er man også bedste venner.

Det der så kan være et problem herhjemme er at vi kan blive helt uvenner over, at der mangler den kærliged noglegange.

Anmeld

9. november 2011

henh01

Sådan havde jeg det med min eks kæreste og jeg valgte at gå fra ham på trods af at vi havde hus sammen og min datter og ham havde et godt forhold. -Han var for kedelig for mig

Mødte min nuværende kæreste gennem mit arbejde og vi blev kæreste kort tid efter brudet med min eks. Han er spontan ligesom jeg, men på trods af at vi kan finde på at lave en masse tossede ting så kan vores dagligdag også hurtig virke for "kedelig". Der er en masse pratiske gøremål når man har små børn og man skal lige finde en rutine. Men jeg er sikker på at jeg har fundet manden i mit liv. Jeg er på barsel og ser derfor ikke ret mange mennesker i løbet af dagen, derfor kan mine dage hurtig blive kedelige. Men det vigtige er at man finder ud af at gøre ting som gør en selv glad, for først når du er glad kan du være glad med din partner. Måske du skulle finde dig en interesse?

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Sådan havde jeg det med min eks kæreste og jeg valgte at gå fra ham på trods af at vi havde hus sammen og min datter og ham havde et godt forhold. -Han var for kedelig for mig

Mødte min nuværende kæreste gennem mit arbejde og vi blev kæreste kort tid efter brudet med min eks. Han er spontan ligesom jeg, men på trods af at vi kan finde på at lave en masse tossede ting så kan vores dagligdag også hurtig virke for "kedelig". Der er en masse pratiske gøremål når man har små børn og man skal lige finde en rutine. Men jeg er sikker på at jeg har fundet manden i mit liv. Jeg er på barsel og ser derfor ikke ret mange mennesker i løbet af dagen, derfor kan mine dage hurtig blive kedelige. Men det vigtige er at man finder ud af at gøre ting som gør en selv glad, for først når du er glad kan du være glad med din partner. Måske du skulle finde dig en interesse?

Jeg har skam også interesser og lidt at gå til i fritiden, alligevel kan jeg godt få lidt en øv følelse (det lyder så grimt ) når jeg er på vej hjem igen ... Jeg har bare rigtig svært ved at finde gniste
N igen... Jeg er ikke i tvivl om min mand har den, for Han både fortæller det tit og ofte, og viser det... Det får mig dog til at have det endnu dårligere ...

Anmeld

9. november 2011

Muffin

Vi er ikke sammen fordi det er nemt, for det er det ikke Vi er stædige, meget forskellige og kan hverken blive enige om politik eller indretning... Men vi kan sgu ikke leve uden hinanden, den respekt og kærlighed jeg får af ham, giver mig lyst til at forkæle ham dag og nat.. Vi har snart boet sammen i 5 år, har to børn sammen og skal giftes   (og så er sexen fanfuckingtastisk stadigvæk!)

Jeg ville aldrig blive i et forhold der ikke gav mig passion.

Anmeld

9. november 2011

Meliora

Anonym skriver:

-----

LOL, hvorfor skulle man dog være sammen pga. nemhed? Det giver da ikke mening at være sammen med en man ikke elsker over alt på jorden...

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

FruRafn skriver:

LOL, hvorfor skulle man dog være sammen pga. nemhed? Det giver da ikke mening at være sammen med en man ikke elsker over alt på jorden...

Tja, det kan man vel... Jeg elsker da min mand, for det Han gør for mig, og for vores fantastiske unger, men forelsket er jeg ikke ...

Anmeld

9. november 2011

Claras mor

Anonym skriver:

-----

Her hjemme er det også rigitg meget hverdag for tiden. ikke særlig meget knist og lidt for mange kedelige gøremål.

men vi har været der før og er kommet tilbage igen. Vi er indstillet på at der indimellem vil være perioder i et langt forhold der vil være lidt mere "kedelige" og så gør vi en ekstra insats for at få noget liv i forholdet igen når vi har nået en sådan periode.

men jeg har også tænkt tanken, om man måske er blevet sammen for nemhedsskyld. og indimellem kan jeg lige som du skriver det, have svært ved at gengælde mandens kærlighedserklæringer. det er dog altid kommet igen.

og det vigtigste for mig er at når jeg køre hjem fra arbejde om aftenen så føler jeg mig heldig (også når vi har en hård periode), heldig at jeg skal hjem til vores fælles hjem, hjem til en datter der sover sødt og fredfyldt i sin seng og hjem til min mand og min bedste ven.
det er nok det der fortæller mig at der stadig er noget at komme efter i vores forhold. Den lille fredfyldte stund sent om aftenen hvor alt er stille og hvor jeg mærker en lille smule af den store lykke, det tit er svært at mærke i en travl og kedelig hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.