Katte87 skriver:
Hej Majbrit.
Jeg er desværre ikke færdigudannet ergo, men undervejs (efter endt barsel mangler jeg kun at skrive min bachelor (7. semester))
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, men jeg vil meget gerne prøve at undersøge det jeg kan.
Kan du fortælle mere om ham? Hvilke problematikker mærker i hos ham (almen uro, eller hvordan?)
Umiddelbart tænker jeg, at i kunne have gavn af en kugledyne, som giver ro i kroppen. Men det gælder jo selvfølgelig kun krop og ikke mund og øjne (hvordan er der gang i disse?)
Derudover ved jeg, at der er en herinde, som er uddannet ergo. Jeg kan ikke lige huske, hvad hun hedder, men jeg prøver lige at finde frem til hende!
mvh Katja
hejsa
sødt af dig at hjæpe.
jamen hvis jeg skal prøve at forklarer det lidt nærmerer:
Jeg vil sige at det mest er i bh der er et problem, han vil gerne følge med i rigtig mange ting på samme tid, det er det jeg mener med øjnene, han kan være igang med at spise mad, men sammentidig skal han lige ud på toilettet for at se om de andre er ved at vaske fingre... og sådan er det hele tiden, har svært ved at koncentrer sig om en ting. det er lidt noget andet her hjemme, men her er der jo heller ikke så emget uro.
vi kan sagtens få ham til at sidde stille med en ds eller tv
han har nemt ved at falde i søvn, hans seng giver ham ro, han elsker at blive nusset og masseret. han er en trygheds narkoman, men samtidig er han meget åben, snakker med alle.
han sidder på en kuglepude i bh men ikke her hjemme, sidder fint at spiser, laver perler m.m.
når man ser ham komme, er hele kroppen i bevægelse, ikke kun benene, han løber gerne, har svært ved bare at gå.
han snakker konstant om alt, og blander det hele sammen, så det er ikke dybe samtaler. ha lyver en del.
laver spas hele tiden, har svært ved at være lidt alvorlig, der er ikke lang fra gråd til grin :-)
jeg håber det hjælper dig lidt... men spørg endelig.
vi fik at vide at en ergo måske kunne give os nogle redskaber så vi kunne hjælpe ham med at komme ned i gear, altså få ro i kroppen.
vh majbrit