Oplevelse på arbejdet. (om død)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg ønsker at være anonym pga mit fag. Jeg arbejder med ældre og har mine faste borgere. Jeg har haft en borger, der har været noget dårlig i lidt tid. Vidste godt, hvor det bar hen af.

Til morgen var jeg inde ved borgeren. Fik hjælp af min kollega, for at skåne borgeren mest mulig ved forflytninger og lejringer.

Idet vi vender borgeren, bliver h*n helt bleg. Vi er nødt til at førflytte færdig og lejre borgeren godt. H*n forbliver bleg og stirrer langt og fast til siden/op i luften. Jeg siger til min kollega at det vist er ved at være nu! Min kollega kommer ind fra badeværelset af og hen til sengen, hvor vi begge tager i borgerens hænder, ager og taler stille til borgeren. H*n hoster en enkelt gang og ånder ud! H*n døde simpelthen i hænderne på os.

Hvor smukt er det lige........ Tænk at dø samtidig med at holde 2 personer i hånden.

Jeg er vant til sygdom og død, men jeg har nu aldrig oplevet at holde i hånd, mens borgeren døde.

Jeg kan rigtig godt lide mit arbejde, men hold op, hvor jeg er harm over den undervurdering, der er i mit fag. Især efter sådan en dag som i dag. Men jeg er stolt... Stolt af, at jeg har hjulpet den her borger så smukt fra denne verden....

Sidder faktisk og tænker, om nybagte mødre og babyer, ville finde sig i at blive behandlet på samme måde, når de skal til verden, som ældre bliver, når de skal fra denne verden... Bare en lille tanke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

skønneunger

Hej.

Jeg ønsker at være anonym pga mit fag. Jeg arbejder med ældre og har mine faste borgere. Jeg har haft en borger, der har været noget dårlig i lidt tid. Vidste godt, hvor det bar hen af.

Til morgen var jeg inde ved borgeren. Fik hjælp af min kollega, for at skåne borgeren mest mulig ved forflytninger og lejringer.

Idet vi vender borgeren, bliver h*n helt bleg. Vi er nødt til at førflytte færdig og lejre borgeren godt. H*n forbliver bleg og stirrer langt og fast til siden/op i luften. Jeg siger til min kollega at det vist er ved at være nu! Min kollega kommer ind fra badeværelset af og hen til sengen, hvor vi begge tager i borgerens hænder, ager og taler stille til borgeren. H*n hoster en enkelt gang og ånder ud! H*n døde simpelthen i hænderne på os.

Hvor smukt er det lige........ Tænk at dø samtidig med at holde 2 personer i hånden.

Jeg er vant til sygdom og død, men jeg har nu aldrig oplevet at holde i hånd, mens borgeren døde.

Jeg kan rigtig godt lide mit arbejde, men hold op, hvor jeg er harm over den undervurdering, der er i mit fag. Især efter sådan en dag som i dag. Men jeg er stolt... Stolt af, at jeg har hjulpet den her borger så smukt fra denne verden....

Sidder faktisk og tænker, om nybagte mødre og babyer, ville finde sig i at blive behandlet på samme måde, når de skal til verden, som ældre bliver, når de skal fra denne verden... Bare en lille tanke....

det var godt i var der da det skete, smuk men sørgelig oplevelse

og nej der er så meget obs på behandling af mødre og babyer, men vores ældre kan bare få lov og være enlige og dø for sig selv det er sgu forfærdeligt.

håber du er ok trods omstændighederne

Anmeld

8. november 2011

Kofoed.

Jeg har selv arbejdet i faget og har desværre hørt mange knap så smukke historier, men der skete faktisk det samme med min morfar, der var det bare min mormor og sygeplejesken.

Jeg ville ønske alle kunne have en ligeså flot afsked fra verden.

Flot i bare gjorde sådan, det er ikke alle der kan det.

Anmeld

8. november 2011

come2

Jeg er også uddannet og har været med til det du beskriver 5 gange ca. i min tid på plejehjemmet.

Puha det er underligt, sørg for at få snakket med kollegaer om oplevelsen, så du får det afsluttet. (hvis du forstår)

Man overlever ikke længe i faget hvis man ikke kan "ligge det bag sig"

Anmeld

8. november 2011

Frk-Lotusblomst

SMUKT...

Min morfar gav et host fra sig hvor min mor så gik ind til ham og tog ham i hånden. Der rallede han en sidste gang og så var han væk.....

Min mormor døede alene. Min moster og mor havde siddt ved hende hele natten igennem, om formiddagen kl 10 og 11 var de taget hjem for lige at blive opfrisket. Mormors død blev opdaget kl 13.10, kl 12.55 havde der været en hjemmehjælper inde hos hende og tilbyde hende mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.