Når feberen falder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Carina1977

Jeg har en dreng med sjaskvådt hår, og hvor sveden simpelthen hagler af ham. Jeg ved godt at det højst sandsynling skyldes at hans feber er ved at falde.....men er det normalt at man samtidig er voldsom svimmel. han siger det føles som om at hans ben ikke rigtig kan bære ham 

er det er tegn på for lidt væske? Eller at hans svedetur måske har gjort at han har mistet noget væske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Carina1977 skriver:

Jeg har en dreng med sjaskvådt hår, og hvor sveden simpelthen hagler af ham. Jeg ved godt at det højst sandsynling skyldes at hans feber er ved at falde.....men er det normalt at man samtidig er voldsom svimmel. han siger det føles som om at hans ben ikke rigtig kan bære ham 

er det er tegn på for lidt væske? Eller at hans svedetur måske har gjort at han har mistet noget væske?

Når man sveder så mister man en masse væske og salte. Derfor er det vigtigt at drikke rigeligt. Det kan meget vel være derfor han er svimmel. En sygeplejeske fortalte mig engang, at hvis man har svedt meget så er det en god ide at give sit barn saftevand(ikke light pga væske og sukker) og saltstænger eller chips pga salt indhold.

Anmeld

9. november 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Hmm..jeg synes du skal holde ekstra godt øje med ham og så give ham en god kop te med sukker, juice elelr andet som indeholder salte og sukker.
og hold så øje med den feber at han ikke pludseligt falder til lav temperatur i stedet.
Man kan godt gå i feberchok, og så får man lav temperatur i stedet.
Hvor høj er hans temperatur ellers??

Anmeld

9. november 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Hmm..jeg synes du skal holde ekstra godt øje med ham og så give ham en god kop te med sukker, juice elelr andet som indeholder salte og sukker.
og hold så øje med den feber at han ikke pludseligt falder til lav temperatur i stedet.
Man kan godt gå i feberchok, og så får man lav temperatur i stedet.
Hvor høj er hans temperatur ellers??

Nu er det et par dage siden jeg skrev det her indlæg, men den næste morgen var feberen væk, og jeg troede at det var et tegn på at han var blevet rask igen. hen på eftermiddagen steg hans temperatur så igen til omkring 38.

Nu svinger hans temperatur livligt imellem 37,5 - 38,5. det ene øjeblik kan hans temperatur være rimelig normal, for så at stige pludseligt. det virker bare som om at hans krop ikke rigtig kan finde ud af at regulere temperaturen igen.

Han skiftevis fryser og sveder. Han har det rimeligt godt, når man altså ser bort fra feberen, så jeg synes ikke rigtig det virker som om at det skulle være en infektion.

Hans normale temperatur plejer at ligge på et sted imellem 36,5-37.

Nu har han været syg siden fredag....nu må det godt snart vende igen.

Tak for jeres råd begge 2....jeg vil sørge for at han får noget med sukker i 

Anmeld

10. november 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Nu er det et par dage siden jeg skrev det her indlæg, men den næste morgen var feberen væk, og jeg troede at det var et tegn på at han var blevet rask igen. hen på eftermiddagen steg hans temperatur så igen til omkring 38.

Nu svinger hans temperatur livligt imellem 37,5 - 38,5. det ene øjeblik kan hans temperatur være rimelig normal, for så at stige pludseligt. det virker bare som om at hans krop ikke rigtig kan finde ud af at regulere temperaturen igen.

Han skiftevis fryser og sveder. Han har det rimeligt godt, når man altså ser bort fra feberen, så jeg synes ikke rigtig det virker som om at det skulle være en infektion.

Hans normale temperatur plejer at ligge på et sted imellem 36,5-37.

Nu har han været syg siden fredag....nu må det godt snart vende igen.

Tak for jeres råd begge 2....jeg vil sørge for at han får noget med sukker i 

Ja, det lyder da som en kraftig virus..højest tænkeligt influenza.

God bedring med ham vense.
Men er han ikke feberfri til fredag, så ville jeg nok lige snakke med lægen i løbet af fredag.

Anmeld

10. november 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Ja, det lyder da som en kraftig virus..højest tænkeligt influenza.

God bedring med ham vense.
Men er han ikke feberfri til fredag, så ville jeg nok lige snakke med lægen i løbet af fredag.

Det regner jeg også med at jeg vil gøre 

Jeg er heldigvis ikke blevet smittet, men jeg tror han har den influenza som jeg havde i august måned.

Han er sjældent syg med feber, men sidst han havde det, var han syg i 10 dage. Så måske det bare er sådan han reagerer på influenza...det er jo ikke til at vide. Men jeg tænker han måske har fået 2 ting oveni hinanden, for det startede op med diarre og mavekramper.

Nu må jeg se om ikke han er frisk om et par dage.

Jeg har heldigvis haft fat i hans lærer. Jeg syntes det var vigtigt, når nu han er fraværende så mange dage. Så hun ved godt, det ikke er sikkert at han kommer i skole i den her uge.

Anmeld

10. november 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Det regner jeg også med at jeg vil gøre 

Jeg er heldigvis ikke blevet smittet, men jeg tror han har den influenza som jeg havde i august måned.

Han er sjældent syg med feber, men sidst han havde det, var han syg i 10 dage. Så måske det bare er sådan han reagerer på influenza...det er jo ikke til at vide. Men jeg tænker han måske har fået 2 ting oveni hinanden, for det startede op med diarre og mavekramper.

Nu må jeg se om ikke han er frisk om et par dage.

Jeg har heldigvis haft fat i hans lærer. Jeg syntes det var vigtigt, når nu han er fraværende så mange dage. Så hun ved godt, det ikke er sikkert at han kommer i skole i den her uge.

Ja, sådan er det også her.
Det er altid en god ide lige at kommunikere med skolen.

De fleste børn i den alder klarer jo som regel den slags virus'er ligesom de voksne, de skal bare have lov at putte, sove feberen ud og så lade det gå sin gang...man behøver ikke være helt så pylret med dem, som med de helt små..selvom lidt mor-pyller vil der jo altid være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.