"Anderledes" juleknas ;O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

Chris86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Man kan også lave dem med rosiner, nødder og havregryn 

Ja bare müsli egentlig. 

Ups den med appelsinsaft var til de der cornflakes noge´le.. haha.. kender ik de dersens fedtebrød Må lure i bogen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Mamalou

Chris86 skriver:

Tar dar, så er det vist som vi plejer at lave dem Tror også min mor har haft appelsinsaft i et par gange... Muuuum

De er SÅ gode! Jeg er ikke speciel vild med julebag, men de her er gode - og nok også derfor jeg husker dem

Anmeld

8. november 2011

Chris86

Mamalou skriver:

De er SÅ gode! Jeg er ikke speciel vild med julebag, men de her er gode - og nok også derfor jeg husker dem

Hehe enig

Anmeld

8. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Chris86 skriver:

Ups den med appelsinsaft var til de der cornflakes noge´le.. haha.. kender ik de dersens fedtebrød Må lure i bogen...

Det er også cornflakes toppene jeg mente, at man kan lave med Müsli.

Fedtebrød er med kokos. 

Anmeld

8. november 2011

Chris86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Man kan også lave dem med rosiner, nødder og havregryn 

Ja bare müsli egentlig. 

Ej kludre i de indlæg, laaang dag.. skal vist i seng nu

Anmeld

8. november 2011

Chris86 skriver:

Ej kludre i de indlæg, laaang dag.. skal vist i seng nu

Hehe, sov godt 

Anmeld

8. november 2011

akskovmose

De bedste jule konfekt vi kan lave her hjemme er "Pif paf puf guf" den eneste ulempe er at de smager så godt det er svært at få hold på det når man er gået igang, og at det er nogle som virkelig sætter sig på sidebenene..

de består af

Mars bar smeltet i en gryde med margarine og så blandes med Rice krispies.. Når de er glattet ud på bagepapir ca 20 x 30 cm ca 1 ½ cm høje, smøres det med mørk smeltet chokolade, og til sidst skæres ud i mundrette størrelser..

måle forholdene hmm.. mener det er 7 marsbars 250 g. magarine og så rice krispies til det passer..

Anmeld

8. november 2011

akskovmose skriver:

De bedste jule konfekt vi kan lave her hjemme er "Pif paf puf guf" den eneste ulempe er at de smager så godt det er svært at få hold på det når man er gået igang, og at det er nogle som virkelig sætter sig på sidebenene..

de består af

Mars bar smeltet i en gryde med margarine og så blandes med Rice krispies.. Når de er glattet ud på bagepapir ca 20 x 30 cm ca 1 ½ cm høje, smøres det med mørk smeltet chokolade, og til sidst skæres ud i mundrette størrelser..

måle forholdene hmm.. mener det er 7 marsbars 250 g. magarine og så rice krispies til det passer..

Orv..... 

Anmeld

8. november 2011

SHERO

Ved ikke hvor anderledes det er, men her er mine yndlings..

1001 nats eventyr (marcipanbund med chokoladecreme, dyppet i chokolade)
hjemmelavet flødekarameller
honning/salte mandler..

Anmeld

8. november 2011

M (:

M (: skriver:

Hm, han er ikke lige hjemme endnu, men du kan da få en opskrift, når han kommer om en times tid (:

300 g usmuttede mandler

300 g flormelis

1 dl vand

(evt. en teske kanel eller en teske kakao, han kan ikke huske doseringen på chili)

Hæld alle ingredienserne op på en pande. Varm på høj varme indtil man kan høre en knækken (når massen er kogt næsten tør - processen kan speedes op, hvis man bruger lidt mindre vand). Tag mandlerne af og læg dem på noget bagepapir. Skil mandlerne inden sukkeren er helt kold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.