Julehjælp 2011

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. november 2011

Ryberg

Da jeg arbejder et sted for de udsatte i samfundet har jeg fået udleveret en liste hvori der står nogen steder man kan søge julehjælp.

Da jeg ved, at der er trængende herinde, ville jeg lige dele listen herinde også.

Det skal siges at jeg ikke har undersøgt listen, men at den bygger på de organisationer der uddelte julehjælp i 2010 - så alt med forbehold!

Dansk folkehjælp - ansøgningsfrist omkring 1.dec via ansøgningsskema som kan downloades på deres hjemmeside www.folkehjaelp.dk
Frelsens hær - info og ansøgning 1-30 november, ansøgning sker via deres hjemmeside eller i en lokal forretning - www.frelsenshaer.dk
Mødrehjælpen - www.moedrehjaelpen.dk
Børnenes kontor - julehjælp til enlige forsørgere, ansøgning sker via lokal kontorerne - www.bornenes-kontor.dk
Rotary - uddeler forskellige steder gennem deres lokale forening.
Kirkens korshær har tidligere uddelt, men pt ingen info på hjemmesiden.
Lionsclub består af en række lokalforeninger, der uddeler lokalt.
Undersøg om jeres egne kommuner uddeler julehjælp / trangslegat (esbjerg kommune gør bl.a.)
Lokale kirker: opslag vil typisk være at finde i de lokale ugeaviser omkring november måned. (uddeler ofte kun til borgere boende i det sogn, kirken hører under).

Hvis i andre har nogen steder, så kom endelig med dem, så vi kan hjælpe med at samle et overblik til dem der trænger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

Lone Jakobsen

super ide. håber alle der har behov for det, når at søge i tide.

Anmeld

7. november 2011

Ryberg

Lone Jakobsen skriver:

super ide. håber alle der har behov for det, når at søge i tide.

Det håber jeg bestemt også, netop derfor jeg lige ville smide den op

Anmeld

7. november 2011

Sildefisk

KittyGirl skriver:

Da jeg arbejder et sted for de udsatte i samfundet har jeg fået udleveret en liste hvori der står nogen steder man kan søge julehjælp.

Da jeg ved, at der er trængende herinde, ville jeg lige dele listen herinde også.

Det skal siges at jeg ikke har undersøgt listen, men at den bygger på de organisationer der uddelte julehjælp i 2010 - så alt med forbehold!

Dansk folkehjælp - ansøgningsfrist omkring 1.dec via ansøgningsskema som kan downloades på deres hjemmeside www.folkehjaelp.dk
Frelsens hær - info og ansøgning 1-30 november, ansøgning sker via deres hjemmeside eller i en lokal forretning - www.frelsenshaer.dk
Mødrehjælpen - www.moedrehjaelpen.dk
Børnenes kontor - julehjælp til enlige forsørgere, ansøgning sker via lokal kontorerne - www.bornenes-kontor.dk
Rotary - uddeler forskellige steder gennem deres lokale forening.
Kirkens korshær har tidligere uddelt, men pt ingen info på hjemmesiden.
Lionsclub består af en række lokalforeninger, der uddeler lokalt.
Undersøg om jeres egne kommuner uddeler julehjælp / trangslegat (esbjerg kommune gør bl.a.)
Lokale kirker: opslag vil typisk være at finde i de lokale ugeaviser omkring november måned. (uddeler ofte kun til borgere boende i det sogn, kirken hører under).

Hvis i andre har nogen steder, så kom endelig med dem, så vi kan hjælpe med at samle et overblik til dem der trænger

Anmeld

12. november 2011

Ryberg

vil lige oppe den her så flere måske ser den som trænger

Anmeld

12. november 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

vil lige oppe den her så flere måske ser den som trænger

Og jeg opper den lige for dig...... 

Rigtig god ide...

Anmeld

13. november 2011

wamse

Hvor er det flot at sætte den her ind, for det kan godt være noget af en jungle at overskue ellers

Anmeld

13. november 2011

Ryberg

wamse skriver:

Hvor er det flot at sætte den her ind, for det kan godt være noget af en jungle at overskue ellers

synes netop det eR vigtigt at dele de her informationer.. det kan være en jungle at finde dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.