Da jeg arbejder et sted for de udsatte i samfundet har jeg fået udleveret en liste hvori der står nogen steder man kan søge julehjælp.
Da jeg ved, at der er trængende herinde, ville jeg lige dele listen herinde også.
Det skal siges at jeg ikke har undersøgt listen, men at den bygger på de organisationer der uddelte julehjælp i 2010 - så alt med forbehold!
Dansk folkehjælp - ansøgningsfrist omkring 1.dec via ansøgningsskema som kan downloades på deres hjemmeside
www.folkehjaelp.dk****
Frelsens hær - info og ansøgning 1-30 november, ansøgning sker via deres hjemmeside eller i en lokal forretning -
www.frelsenshaer.dk*****
Mødrehjælpen -
www.moedrehjaelpen.dk****
Børnenes kontor - julehjælp til enlige forsørgere, ansøgning sker via lokal kontorerne -
www.bornenes-kontor.dk ****
Rotary - uddeler forskellige steder gennem deres lokale forening.
Kirkens korshær har tidligere uddelt, men pt ingen info på hjemmesiden.
Lionsclub består af en række lokalforeninger, der uddeler lokalt.
Undersøg om jeres egne kommuner uddeler julehjælp / trangslegat (esbjerg kommune gør bl.a.)
Lokale kirker: opslag vil typisk være at finde i de lokale ugeaviser omkring november måned. (uddeler ofte kun til borgere boende i det sogn, kirken hører under).
Hvis i andre har nogen steder, så kom endelig med dem, så vi kan hjælpe med at samle et overblik til dem der trænger
Anmeld