Hjælp? Hvad stiller vi op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Anonym trådstarter

Min baby på tre uger har været den nemmeste baby, og har kunne tælle på en hånd hvor mange gange hun har grædt. Men de sidste tre aftener har hun grædt og skreget helt vanvittigt! Det eneste der hjælper er at ligge hende til brystet. ALT andet er forsøgt. Det står på fra 16-17 stykker til 22-23 stykker hvor hun så falder i søvn. Der er ingenting om dagen eller natten. Hvad stiller vi lige op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

Min baby på tre uger har været den nemmeste baby, og har kunne tælle på en hånd hvor mange gange hun har grædt. Men de sidste tre aftener har hun grædt og skreget helt vanvittigt! Det eneste der hjælper er at ligge hende til brystet. ALT andet er forsøgt. Det står på fra 16-17 stykker til 22-23 stykker hvor hun så falder i søvn. Der er ingenting om dagen eller natten. Hvad stiller vi lige op?

Prøv at læse lidt om tigerspring ved at google... 

Har I prøvet at svøbe baby?

Anmeld

6. november 2011

serinasmor

det kan også være et appetitspring .. og så er der ikke andet at gøre end at lægge til .. så hun kan øge mælkemængden og blive mæt ...

hmmm har i prøvet med en sut?  .. ved godt det er dumt spørgsmål ... men jeg kan huske vi blev tudet ørerne fulde på hospitalet om at det var rigtigt dumt at give barnet sut ..og det er også rigtigt ... men kun til mælken er løbet til

Anmeld

6. november 2011

piadas

Min første tanke er også tigerspring:

CIRKA 5 UGER:

Goddag, farver!

Babys indre organer og stofskifte ændrer sig, og samtidig vågner dets sanser: Fra at opleve verden i utydelige gråtoner ser baby nu alting i farver. De nye fornemmelser bombarderer det lille barn, som har brug for ekstra kærtegn og opmærksomhed.

„Babyen vil måske virke mere søgende ved brystet, og du kan du blive bekymret for, om der er mælk nok. Barnet græder, småklynker og virker generelt uroligt,” siger Helen Lyng Hansen.

Efter springet vil baby måske...
... være mere interesseret i sine omgivelser.
... kigge længere på ting.
... smile for første gang eller oftere end før.
... være vågen i længere tid.

Hjælp baby med:
Kærtegn
Vuggende bevægelser
Blid sang og beroligende ord
Små klap bagi

Ovenstående er tyvstjålet fra voresborn.dk! Det behøver ikke være præcist 5 uger, og du skal regne fra terminsdatoen, så hvis du gik over tid, passer det jo meget godt!

Håber det snart er overstået!

Anmeld

6. november 2011

Anonym trådstarter

Først tænkte jeg også appetitspring - men læste det tog 1-2 dage og i aften er 4 aften vi kører på + det kun står på fra det tidsrum jeg nævnte(16-17 til 22-23). Tigerspring er vel lige tidligt nok? Hun bliver først tre uger på tirsdag. Vi har forsøgt svøbe hende, give hende sut, bøvse hende, cykle med hendes ben, ae maven med urets retning, vugge hende, gå en tur, ja ALT! Eneste der virker er at ligge hende til(hun spiser forresten ikke hele tiden. Hun ligger der bare og slapper af)

Anmeld

6. november 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

Først tænkte jeg også appetitspring - men læste det tog 1-2 dage og i aften er 4 aften vi kører på + det kun står på fra det tidsrum jeg nævnte(16-17 til 22-23). Tigerspring er vel lige tidligt nok? Hun bliver først tre uger på tirsdag. Vi har forsøgt svøbe hende, give hende sut, bøvse hende, cykle med hendes ben, ae maven med urets retning, vugge hende, gå en tur, ja ALT! Eneste der virker er at ligge hende til(hun spiser forresten ikke hele tiden. Hun ligger der bare og slapper af)

Min søn havde sit første tigerspring da han var knapt 3 uger. Han er født 11 dage over termin.

Han var præcis som du beskriver. Tigerspring bliver som regel bedre efter en uges tid.. 

Anmeld

6. november 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Min søn havde sit første tigerspring da han var knapt 3 uger. Han er født 11 dage over termin.

Han var præcis som du beskriver. Tigerspring bliver som regel bedre efter en uges tid.. 

Men hun er født i uge 39+2. så hun er jo ikke i nærheden af de 5 uger :s men kan det alligevel være det?

Anmeld

6. november 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

Men hun er født i uge 39+2. så hun er jo ikke i nærheden af de 5 uger :s men kan det alligevel være det?

Ja det vil jeg godt mene det kan! Alle tigerspring har en "før-liggende" fase, hvor barnet bliver ekstra omklamrende og tryghedssøgende, så det kunne sagtens være det der sker nu.

Anmeld

6. november 2011

raca

hvis hun sover rimeligt om natten og resten af dagen... tanker hun nok bare op til en lang nat...

tror jeg.

Anmeld

6. november 2011

Anonym trådstarter

Hun ligger forresten også og vrider sig(fægter med arme og ben og knuger hænderne helt sammen) når hun skriger + hendes mave rumler helt voldsomt. Men hun bøvser ellers fint og kommer af med hendes afføring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.