hvornår skal jeg oplyse om faren ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.587 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Anonym trådstarter

hvornår skal man oplyse hvem der er far til ens barn hvis han nu ikke vil have noget at gøre med den lille. ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Anonym trådstarter

altså, må man overhoved det allerede nu inden den lille er kommet til verdenen, eller skal man vente til bagefter ?? 

Anmeld

6. november 2011

SHERO

Jeg gjorde det inden min søn blev født, de sendte ham et brev, om han ville anerkede faderskabet, her anerkendte han ikke, og så skulle vi så vente til han var 3 mdr og så begyndte faderskabssagen.. Mener jeg fik erklæringen/formularen af en ved mødrehjælpen, men tror den kan hentes på nettet..

Anmeld

6. november 2011

An&Jo

Du SKAL oplyse hvem faderen er uanset om han vil have noget med den lille at gøre eller ej..

du kan godt gøre det allerede nu så han er forberedt, men du kan også vente til efter fødslen..

Anmeld

6. november 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Du SKAL oplyse hvem faderen er uanset om han vil have noget med den lille at gøre eller ej..

du kan godt gøre det allerede nu så han er forberedt, men du kan også vente til efter fødslen..

har bestemt heller ikke tænkt mig at lade ham slippe .. så selvf. oplyser jeg hvem faren er, men spørgsmlet er så bare hvornår ... han vil ikke have noget med os at gøre, men jeg holder jo stadig af manden da det var et meget langt frhold og vi boede også sammen. 

men nu er min jordmor begyndt at spørge indtil om jeg ikke snart bør sende de der papire  ind.. og jo det burde jeg jo nok, men ved ikke hvad jeg kan tillae mig at søge, når den der rubrik kommer frem med om man ønsker forhøjet eller almindelig, ja aner ikke hvad det betyder, og om man vil have udgifter dækket til fødsel og dåb osv. 

kan bare ikke få fat i ham, men har de samtidig dårligt med at bare søge om det hele når han nu har meldt ud at han ikke vil se hende eller, sådan havde han det sidst vi snakkede i august

Anmeld

6. november 2011

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Jeg gjorde det inden min søn blev født, de sendte ham et brev, om han ville anerkede faderskabet, her anerkendte han ikke, og så skulle vi så vente til han var 3 mdr og så begyndte faderskabssagen.. Mener jeg fik erklæringen/formularen af en ved mødrehjælpen, men tror den kan hentes på nettet..

men søgte du så også om hjælp til det hele ? altså alle de ting der står derinde ? 

dåb, fødsel osv ?

Anmeld

6. november 2011

SHERO

Anonym skriver:

men søgte du så også om hjælp til det hele ? altså alle de ting der står derinde ? 

dåb, fødsel osv ?

Ja det mener jeg, men blev selvfølgelig ikke "gennemført" før efter blodprøver og han havde anerkendt..... Er godt nok ved at være nogen år siden, så tør ikke garentere jeg husker rigtigt :-D

Anmeld

6. november 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg mener du kan oplyse om faderen indtil en mdr efter fødsel. Skemaet kan printes ud fra nettet..
Hos mig sku vi først igennem en faderskabssag pga knolden jeg har valgt at få barn med, så under det stod på søgte jeg om børnepenge af kommunen. Og hjælp til dåben. Jeg vidste på det tidspunkt ikk at jeg kunne søge til fødsel.

Anmeld

6. november 2011

FrkMR

Husk på at i får fælles forældremyndighed hvis i boede sammen da du blev gravid. Tænkte det var meget rart at vide. Vidste jeg nemlig ikke selv før jeg skulle til at føde

Anmeld

6. november 2011

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Jeg mener du kan oplyse om faderen indtil en mdr efter fødsel. Skemaet kan printes ud fra nettet..
Hos mig sku vi først igennem en faderskabssag pga knolden jeg har valgt at få barn med, så under det stod på søgte jeg om børnepenge af kommunen. Og hjælp til dåben. Jeg vidste på det tidspunkt ikk at jeg kunne søge til fødsel.

men hvad er det man kan få til fødsel og dåb ? kan ikke rigtig finde nogen tal på stfv. hjemmeside :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.