Autostol: 9-18kg eller 9-36kg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. november 2011

S.Maria

Jeg står og skal snart have fat i en ny autostol, men er lidt usikker på om det skal være en fra 9-18kg eller fra 9-36 kg. Hvad er den store forskel andet end at den til 36kg kan de bruge i flere år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Mor010711

Står i samme situation, så følger lidt med 

Anmeld

7. november 2011

Babystar

S.Maria skriver:

Jeg står og skal snart have fat i en ny autostol, men er lidt usikker på om det skal være en fra 9-18kg eller fra 9-36 kg. Hvad er den store forskel andet end at den til 36kg kan de bruge i flere år?

Forskellen på de to alternativer er umiddelbart et spørgsmål om hvor længe, du kan bruge dem. Det er dog vigtigt at stolen passer til dit barn.

Forbrugerrådet anbefaler en bagudvendt autostol frem til 3-års alderen, så ifølge dem er det sikreste valg at købe en 9-18 kg. der kan vendes bagud.

Hvis du alternativt vælger at købe en retvendt autostol, så findes der muligheder, som kan indstilles så det passer til dit barns alder og størrelse - også i kategorien 9-36kg 

Anmeld

7. november 2011

K&S

S.Maria skriver:

Vi har en Recaro Young Sport (9-36kg) til Anton og vi har været super glade for den  

I skal jo også tænke over om I bruger base eller ej, det er ikke alle modeller, der kan bruges med base

Anmeld

7. november 2011

Mettemus

Vi har købt en cybex 9-36 kg. Jeg havde ellers tænkt at vi skulle have en 9-18 kg, for hvordan kan 9-36 være lige så sikker som 9-18 kg?

Men han sad meget bedre i den der hedder 9-36 kg, så det blev den.

Det er to stole i en, men et forstykke og et ekstra sæde i som man kan tage ud tidligst når barnet bliver tre år.

Jeg er ret tilfreds med købet og glad for at vi nu ikke skal købe flere autostole til ham - de er jo ikke helt billige

Men kig da evt på en TÆNKtest eller lign. - så er sammenligning vist nemmest

Anmeld

7. november 2011

Rødhætte

Jeg har også overvejet det, men har nu set en stol som man kan vende ud mod døren og så klikke tilbage til normal stilling.. Synes det er vildt smart (jeg har en svag ryg så det er også en stor hjælp), men den kan kun fåes i 9-18 kg..

Du kan se den her:

http://truckking.dk/product.asp?product=5929&lang=uk

Anmeld

7. november 2011

TaAsJu

Rødhætte skriver:

Jeg har også overvejet det, men har nu set en stol som man kan vende ud mod døren og så klikke tilbage til normal stilling.. Synes det er vildt smart (jeg har en svag ryg så det er også en stor hjælp), men den kan kun fåes i 9-18 kg..

Du kan se den her:

http://truckking.dk/product.asp?product=5929&lang=uk

det var skisme smart...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.