Hvordan forklarer man børn osv hvad mobning er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.844 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Mira0911

Taget fra facebook... 

Se det er også en måde at fortælle børn osv hvad mobning er... 

Er det en måde du vil bruge til dine børn, når de en dag kommer og spørger dig om hvad mobning er?? 

"Hvordan forklarer vi vores børn og børnebørn hvad mobning er? Her er hvordan en lærer i New York fortalte det til sin klasse: Hun bad dem lave følgende øvelse: Børnene skulle hver tage et ark papir, hvorefter de fik besked på at krølle det sammen, trampe på det, og i øvrigt gi' det nogle tæsk, dog uden at rive det i stykker. Så bad hun børnene om at udfolde papirarket og se på, hvor beskidt og fyl dt med mærker og ar det var blevet. Så fik børnene besked på at sige undskyld til papirarket. På trods af at de havde undskyldt og at de havde prøvet at udglatte papirarket, så var det stadig krøllet og at disse mærker aldrig ville forsvinde, uanset hvor meget de forsøgte at fjerne dem. Det svarede til, hvad et barn gør når det mobber et andet barn. Selv om man bagefter siger undskyld, vil arrene aldrig forsvinde. Børnenes ansigtsudtryk fortalte at beskeden havde haft den ønskede effekt. Kopier og spred budskabet, hvis du er imod mobning."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Dot D

Lidt hårdt, men garanteret effektivt

Anmeld

6. november 2011

Carina1977

Min søn ved desværre godt hvad mobning er  så jeg behøver slet ikke forklare ham det. han er selv blevet mobbet rigtig meget, men det lader til aqt det er blevet meget bedre. Han er overhovedet ikke blevet mobbet i denne uge, og jeg håber virkelig på at det fortsætter på denne måde.

Jeg ved ikke om jeg ville forklare et barn på den måde, hvad mobning er....men jeg synes det er enormt vigtigt som forældre at oplyse det omkring det og vejlede dem i, hvordan man bør behandle andre. Jeg synes der burde være mere fokus på det, og ville være et oplagt emne at tage op i folkeskolerne 

Anmeld

6. november 2011

Nessie

Jeg synes det er en udemærket måde at gøre det på.

Børn kan ikke forholde sig til at det gør ondt inden i, men at se det på at stykke papir, som de ikke kan glatte ud igen, kan måske gøre det nemmere at forstå

Anmeld

6. november 2011

Mira0911

Nessie skriver:

Jeg synes det er en udemærket måde at gøre det på.

Børn kan ikke forholde sig til at det gør ondt inden i, men at se det på at stykke papir, som de ikke kan glatte ud igen, kan måske gøre det nemmere at forstå

Ja det er også det jeg tænker... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.