Hjælp til opskrift på lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Godaften. Jeg håber, der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig. Jeg skal lave lagkage på tirsdag, og havde tænkt mig at komme toblerone creme i, men nu kan jeg ikke huske, hvordan man laver det. Derudover skal der også noget mere fyld i - er der nogen af jer, der vil give mig et godt råd til, hvad ville smage godt? På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Dot D

Tobleronecreme smager godt sammen med hindbærmousse

og du laver det sådan her: 1/4 ltr fløde i en gryde med 200 g toblerone, smeltes sammen. Så på køl gerne natten over, og når det er helt koldt, så kan du piske det op til en lækker creme

God fornøjelse

Anmeld

6. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Dot D skriver:

Tobleronecreme smager godt sammen med hindbærmousse

og du laver det sådan her: 1/4 ltr fløde i en gryde med 200 g toblerone, smeltes sammen. Så på køl gerne natten over, og når det er helt koldt, så kan du piske det op til en lækker creme

God fornøjelse

Tusinde tak for svar. Hvordan laver du hindbærmousse, hvis det er ok, jeg spørger?

Anmeld

6. november 2011

Dot D

PT skriver:

Tusinde tak for svar. Hvordan laver du hindbærmousse, hvis det er ok, jeg spørger?

Det er det da

Jeg tager en pose frosne hindbær, putter dem i en gryde ved mellem varme, moser dem undervejs. Når de er helt optøet, skruer jeg op for varmen, så de lige koger et par minutter. Det er for at fjerne evt. bakterier. Jeg hælder det i en skål med låg og sætter det på køl. Når det er helt koldt, så pisker jeg min fløde(med lidt flormelis) til MEGET stift flødeskum, så vender jeg den kolde hindbær"grød" i også i kagen

Håber du finder ud af det....

Anmeld

6. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Dot D skriver:

Det er det da

Jeg tager en pose frosne hindbær, putter dem i en gryde ved mellem varme, moser dem undervejs. Når de er helt optøet, skruer jeg op for varmen, så de lige koger et par minutter. Det er for at fjerne evt. bakterier. Jeg hælder det i en skål med låg og sætter det på køl. Når det er helt koldt, så pisker jeg min fløde(med lidt flormelis) til MEGET stift flødeskum, så vender jeg den kolde hindbær"grød" i også i kagen

Håber du finder ud af det....

Tusinde tak - det lyder godt nok lækkert. Sådan en kage skal jeg helt sikkert lave til på tirsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.