Udlejning af hus - hvad skal jeg gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. november 2011

LISBETH:-)

Vi overvejer og leje vores hus ud. Men men men synes det er uoverskueligt for et tal fjols som mig, og finde ud af hvad man må tage i husleje, hvordan man bliver beskattet osv osv

Nogen der udlejer en bolig som kan hjælpe mig med regler, faldgrupper, alt det man skal husk osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Slet ikke nogen?

Anmeld

5. november 2011

twinboys

lisbeth2910 skriver:

Vi overvejer og leje vores hus ud. Men men men synes det er uoverskueligt for et tal fjols som mig, og finde ud af hvad man må tage i husleje, hvordan man bliver beskattet osv osv

Nogen der udlejer en bolig som kan hjælpe mig med regler, faldgrupper, alt det man skal husk osv

desværre kan jeg ikke hjælpe og jeg ville aldrig leje mit hus ud....

Anmeld

5. november 2011

twinboys skriver:

desværre kan jeg ikke hjælpe og jeg ville aldrig leje mit hus ud....

Heller ikke hvis det er nogen du kender og stoler På? Sagen er den at det er umuligt og få solgt et hus i vores område lige pt. da alle på vejen er blevet skilt og har deres hus meget billigt til salg da de bare skal af med det.  Men vi vil gerne have lidt mere plads og flytte til en anden by inden vores datter skal i skole. Har mulighed for at leje drømmehuset med forkøbsret og så udleje vores hus indtil bedre tider hvor det kan blive solgt. Giver det mening?

Anmeld

5. november 2011

twinboys

lisbeth2910 skriver:

Heller ikke hvis det er nogen du kender og stoler På? Sagen er den at det er umuligt og få solgt et hus i vores område lige pt. da alle på vejen er blevet skilt og har deres hus meget billigt til salg da de bare skal af med det.  Men vi vil gerne have lidt mere plads og flytte til en anden by inden vores datter skal i skole. Har mulighed for at leje drømmehuset med forkøbsret og så udleje vores hus indtil bedre tider hvor det kan blive solgt. Giver det mening?

jo jo så gjorde jeg det, men jeg bor jo i mit drømmehus...

Anmeld

5. november 2011

twinboys skriver:

jo jo så gjorde jeg det, men jeg bor jo i mit drømmehus...

ha ha majbritt - vi købte huset inden vi fik børn og var så naiv at vi ikke havde forestillet os at vores børn skulle fylde så meget  men det er nu også bare luksus problemer for vi bor absolut ikke småt, men ville bare gerne have nogen flere værelser, og det kan der ikke lige laves.

Anmeld

5. november 2011

twinboys

lisbeth2910 skriver:

ha ha majbritt - vi købte huset inden vi fik børn og var så naiv at vi ikke havde forestillet os at vores børn skulle fylde så meget  men det er nu også bare luksus problemer for vi bor absolut ikke småt, men ville bare gerne have nogen flere værelser, og det kan der ikke lige laves.

kender godt til det... vores hus var på 132 kwm og så byggede vi 40 kwm på til drengene... Majbritt

Anmeld

5. november 2011

bøgelund

lisbeth2910 skriver:

I må vist ikke tá mere, end i selv giver. Medmindre i i lejekontrakten skriver, at lejer fx giver 500 kr om måneden for leje af hårde hvidevarer eller noget i den retning. Tror da ikke i skal beskattes af det. Men husk at i har er helt års opsigelse, hvis i siger lejer op. Det er længe hvis i pludselig får det solgt. Eller hvis boligmarkedet hælder til jeres fordel på et tidspunkt. Men held og lykke med det. Det lyder spændende.  

Anmeld

6. november 2011

bøgelund skriver:

I må vist ikke tá mere, end i selv giver. Medmindre i i lejekontrakten skriver, at lejer fx giver 500 kr om måneden for leje af hårde hvidevarer eller noget i den retning. Tror da ikke i skal beskattes af det. Men husk at i har er helt års opsigelse, hvis i siger lejer op. Det er længe hvis i pludselig får det solgt. Eller hvis boligmarkedet hælder til jeres fordel på et tidspunkt. Men held og lykke med det. Det lyder spændende.  

Så vidt jeg ved så må det ikke være til salg mens vi lejer det ud. Det sage en ejendomsmægler ihvertfald til mig. Og det med 1 års opsigelse det ved jeg godt! Men dem der måske skal leje det er interesseret i at købe vores hus, men har bare ikke mulighed for at låne penge lige pt. så tanken var at de skulle købe det når vi så skulle købe det andet. Lidt indviklet men håber du forstår hvad jeg mener:-)

Håber nogen andre ved noget om reglerne sådan helt konkret

Anmeld

6. november 2011

Nessie

Jeg lejede nogle værelser ud for nogle år siden, og jeg ringede til kommunen for at høre hvad jeg kunne tage for dem.

Du kan også forhøre dig hos LLO, men uanset hvad, så skal I jo have dækket jeres udgifter, så I skal lige have regnet sammen hvad I bruger på huset, på årsbasis.

Det smarteste ville være, hvis lejer selv afregner el, vand og varme til udbyderen. Så er det ikke jer der skal bøvle med evt. efterregninger o.lign.

vi har talt om at gøre det samme, hvis vores hus ikke kan sælges, når vi engang når dertil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.