Når jeg selv syr Tullebukser - hvilken størrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. november 2011

Giraffen

Hej Piger

Jeg har været nede og købe stof og snitmønster i Stof2000 i dag og nu skal jeg til snart engang at sy mine første par tulle-bukser

Men men men.... når jeg nu ikke har født endnu hvilken størrelse skal jeg så lave bukserne i? den går fra 50 og op af så der er rigelige størrelser at tage af.

Min plan er at lave ekstra bred rip-kant både foroven og forneden så den kan være dobbelt + foldes ud og dermed dække over to størrelser

Men hvad siger I? har købt til tre par, så kan også lave flere forskellige størrelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Maja_4000

Jeg lavede i str. 56 dengang .. Og hun havde det faktisk næsten ikke på Hun levede i heldragte .. Det er SÅ meget nemmere til de helt små - synes jeg

Men jeg ville lave i 56 .. I hvert fald ikke 50 .. Det er de færreste børn som bruger det i særlig lang tid

Anmeld

4. november 2011

birthee

jeg syede str. 62 til caroline... det første stykke tid var der rigelig tøj i barselsgaver

Anmeld

4. november 2011

Giraffen

tak for svaret piger så tror jeg det blir 62 så jeg ikke føler alt mit arbejde er spildt

Anmeld

4. november 2011

birthee

Giraffen skriver:

tak for svaret piger så tror jeg det blir 62 så jeg ikke føler alt mit arbejde er spildt

synes det lyder som en god plan... og når du gør det med ribkanterne kan de altså også holde lidt længere

hvilket mønster har du købt?? og må jeg ikke se stoffet

Anmeld

6. november 2011

Giraffen

birthee skriver:

synes det lyder som en god plan... og når du gør det med ribkanterne kan de altså også holde lidt længere

hvilket mønster har du købt?? og må jeg ikke se stoffet

Jeg har købt mønsteret i Stof 2000 jeg ledte egentlig efter minikrea men det havde de ikke så det var sådan et standard mønster som kostede 35 kr og så var størrelserne fra str 50-128 så jeg er ret godt tilfreds

Jeg har lige vedhæftet stoffet og det første par bukser

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.