Hjælp!!! Må arbejdet godt bestemme... (barsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. november 2011

Anonym trådstarter

Ja, var lige forbi arbejdet, og vi kom til at snakke om, hvornår jeg vendte tilbage. Lederen sagde så, at hovedkontorer måske ikke ville lade mig komme igen før barslen slutter - altså til august. Men kan de godt bestemme det? Jeg tænker, at de da ikke kan bestemme, at jeg skal på dagpenge så længe? (og så sagde de så også, at jeg nok kom tilbage til de tider, jeg havde før. Er på 34 timer, som før ofte blev lagt, så jeg havde fra middag til aften (arbejder butik) og så hænger det jo slet ikke sammen med at hente baby! Aaaargh!) tak fordi du læste med. Skulle bare lige ud med frustrationerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

lio

Anonym skriver:

Ja, var lige forbi arbejdet, og vi kom til at snakke om, hvornår jeg vendte tilbage. Lederen sagde så, at hovedkontorer måske ikke ville lade mig komme igen før barslen slutter - altså til august. Men kan de godt bestemme det? Jeg tænker, at de da ikke kan bestemme, at jeg skal på dagpenge så længe? (og så sagde de så også, at jeg nok kom tilbage til de tider, jeg havde før. Er på 34 timer, som før ofte blev lagt, så jeg havde fra middag til aften (arbejder butik) og så hænger det jo slet ikke sammen med at hente baby! Aaaargh!) tak fordi du læste med. Skulle bare lige ud med frustrationerne!

Jeg ved desværre intet om hvad de bestemmer og hvad du selv gør men det lyer da underligt det første så det må du da hellere tjekke op på.

Anmeld

4. november 2011

Maja_4000

De kan jo nok godt bestemme dine arbejdstider Men jeg tror da ikke at de kan bestemme hvor lang barsel du skal holde ;s Prøv at ringe til din fagforening ?

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

De kan jo nok godt bestemme dine arbejdstider Men jeg tror da ikke at de kan bestemme hvor lang barsel du skal holde ;s Prøv at ringe til din fagforening ?

Vil jeg bestemt også gør - men de åbner jo først igen mandag, så tænkte at nogen måske vidste det og det er også fint med arbejdstiderne. Men vildt at de ikke er fleksible! Det kunne jo ende med, at jeg må søge andet sted hen...

Anmeld

4. november 2011

Muffinmus

Arbedstiden er deres, så der bestemmer de og de er tit bøvlede da de selv har familie og tager de gode tider selv:-)

Men barslen bestemmer du sørme da selv over, om du vil holde det hele, din mand skal tage noget eller ej, det er kun ganske få uger der er TVUNGET af staten, og ikke dit job.

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Arbedstiden er deres, så der bestemmer de og de er tit bøvlede da de selv har familie og tager de gode tider selv:-)

Men barslen bestemmer du sørme da selv over, om du vil holde det hele, din mand skal tage noget eller ej, det er kun ganske få uger der er TVUNGET af staten, og ikke dit job.

Ja, var også et stort spørgsmålstegn, da der blev sagt det med barslen. Og grunden de gav var, at dem der var kommet som barselsvikarer jo havde en kontrakt til så og så lang tid! :/

Anmeld

4. november 2011

th

Anonym skriver:

hvilken fag forening er du i, der kan være forskellige regler... 

jeg få løn de første 26 uger og så dagpenge, jeg havde ret til at komme tilbage på deltid og så bruge noget af mit barsel dertil, hvis jeg ville tilbage før tid. (gælder indtil barnet fylder 1 år) man kan også gemme 8 uger til senere brug.

men mener heller ikke de kan sige hvornår du skal tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.