Må D vitamin dråber kommes i saftevand (til 4-årig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.521 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. november 2011

Anonym trådstarter

Min pige har fået konstateret mangel på D-vitamin i forbindelse med en anden sygdom. Nu skal hun have d-dråber.

Kan jeg komme dem i en smule saftevand og give hende så de glider nemt ned?

og er det ikke noget med de ikke må tages i forbindelse med mælk (eller er det jern)

På forhånd tak for hjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Jern må ikke gives i forbindelses med mælk.

D-dråber kan man bare give på en ske, med lidt væske på.
Min sundshedplejerske forslog bare mælk eller vand.

Anmeld

4. november 2011

serinasmor

hmm ..

serina på snart 20 mdr får sine dryppet direkte i munden ..

vil hun ikke have det ? er det derfor du vil blande det op ??

Anmeld

4. november 2011

Isabella_mor

Min pige har fået konstateret mangel på D-vitamin i forbindelse med en anden sygdom. Nu skal hun have d-dråber.

Kan jeg komme dem i en smule saftevand og give hende så de glider nemt ned?

og er det ikke noget med de ikke må tages i forbindelse med mælk (eller er det jern)

På forhånd tak for hjælpen.

jeg vil anbefale dig at du ikke kommer det i noget, men at du giver dit barn det på en ske.. 

kommer du det i mælken i flasken f.eks. så er det ikke sikkert hun får det hele da det binder sig med fedtet i mælken og sætter sig på kanterne.. (læste lige hun er 4 år, så får hun jo ikke flaske ..) men også bare i en kop mælk.. det er det samme..

at give hende det med saften er ikke sikkert at hun drikker det hele og derved er du heller ikke sikker på om hun får det hele... så på en ske er nok det bedste.. 

D dråber smager sødt så tror du ikke det glider ned

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

jeg vil anbefale dig at du ikke kommer det i noget, men at du giver dit barn det på en ske.. 

kommer du det i mælken i flasken f.eks. så er det ikke sikkert hun får det hele da det binder sig med fedtet i mælken og sætter sig på kanterne.. (læste lige hun er 4 år, så får hun jo ikke flaske ..) men også bare i en kop mælk.. det er det samme..

at give hende det med saften er ikke sikkert at hun drikker det hele og derved er du heller ikke sikker på om hun får det hele... så på en ske er nok det bedste.. 

D dråber smager sødt så tror du ikke det glider ned

Mange tak for svar. Ja, tænkte også på det med at selv om hun drikker alt saftevanden så er der jo altid et par dråber tilbage.

Jeg vidste ikke at d-dråber smagte sødt. Jeg vil prøve bare på en ske og så kan hun jo altid få et eller andet lige bagefter at skylle ned med (eller et stykke frugt eller lign) hvis hun så ikke kan lide det.

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmm ..

serina på snart 20 mdr får sine dryppet direkte i munden ..

vil hun ikke have det ? er det derfor du vil blande det op ??

Jeg fik først at vide i går at hun skulle tage dem pga anden sygdom, så tænkte bare, at jeg ville prøve at putte det i saftevanden så hun ikke opdagede at hun skulle tage dem, du hun i forvejen tager andre piller og jeg helst ville undgå at skulle fortælle om den nye sygdom. Men jeg tror bare jeg siger til hende, at det er ligesom vitaminer og noget som mange skal tage. 

Tak for svar

Anmeld

4. november 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg fik først at vide i går at hun skulle tage dem pga anden sygdom, så tænkte bare, at jeg ville prøve at putte det i saftevanden så hun ikke opdagede at hun skulle tage dem, du hun i forvejen tager andre piller og jeg helst ville undgå at skulle fortælle om den nye sygdom. Men jeg tror bare jeg siger til hende, at det er ligesom vitaminer og noget som mange skal tage. 

Tak for svar

det ER jo også vitaminer ... og faktisk har de fleste danskere mangel på d-vitamin .. tager selv ekstra

Anmeld

4. november 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Mange tak for svar. Ja, tænkte også på det med at selv om hun drikker alt saftevanden så er der jo altid et par dråber tilbage.

Jeg vidste ikke at d-dråber smagte sødt. Jeg vil prøve bare på en ske og så kan hun jo altid få et eller andet lige bagefter at skylle ned med (eller et stykke frugt eller lign) hvis hun så ikke kan lide det.

ja det er da en god ide

Anmeld

4. november 2011

Skouboe

D-dråber er baseret på kokosolie, så det smager af kokos. Jeg gætter på at langt de fleste børn gerne spiser det rent.

Anmeld

4. november 2011

twinboys

Skouboe skriver:

D-dråber er baseret på kokosolie, så det smager af kokos. Jeg gætter på at langt de fleste børn gerne spiser det rent.

tror jeg også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.