Helt uvidende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. november 2011

JJH

Jeg vil rigtig gerne prøve at lave sådanne lækre pyntede kager, men er ikke selv den store bager og har ingen erfaring i bagagen.

Derimod rigtig kreativ med alt mulig andet.

Hvordan får jeg startet op, hvad består en kage af? og hvad bruger i til dekorationen?

er der evt en hjemmeside med kager for dummies, hvor de starter HELT fra bunden? Har kigget lidt på links herinde, men det er megt uoverskueligt når man ingen viden har omkring det.

Håber i kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Den lykkelige

Jeg startede ud med at lave en alm lagkage også pynte med fondant.. fandt jo så hurtig ud af at fondanten smelter hvis den ikke er smurt op med smør creme.. begyndte så at lede efter opskrifter og siden den dag var jeg solgt
I starten smurte jeg bare op med nutella..
Men altså der købte jeg bare et par udstikkere og prøvede mig frem.. "det jeg kan" den dag idag er selvlært.. man må bare øve.. og ligeså stille bliver man bedre og bedre ligesom med alt andet..
Men hvis du bare har en kage, fondant og lidt udstikkere så kan du lave meget.. Meeeen altså det tager om sig og pludselig bliver det en dyr hobby  Ej men det virkelig sjovt..
Du må gerne skrive hvis du har spørgsmål

Anmeld

5. november 2011

M&M's Mor

Den lykkelige skriver:

Jeg startede ud med at lave en alm lagkage også pynte med fondant.. fandt jo så hurtig ud af at fondanten smelter hvis den ikke er smurt op med smør creme.. begyndte så at lede efter opskrifter og siden den dag var jeg solgt
Men altså der købte jeg bare et par udstikkere og prøvede mig frem.. "det jeg kan" den dag idag er selvlært.. man må bare øve.. og ligeså stille bliver man bedre og bedre ligesom med alt andet..
Men hvis du bare har en kage, fondant og lidt udstikkere så kan du lave meget.. Meeeen altså det tager om sig og pludselig bliver det en dyr hobby  Ej men det virkelig sjovt..

Er helt enig i det der er skrevet her så har ikke så meget andet at sige end held og lykke med at kaste dig ud i det men pas på...man bliver nærmest afhængig af det...

Synes selv denne side er god med små fif...

http://kagemor.blogspot.com/

Anmeld

6. november 2011

JJH

Den lykkelige skriver:

Altså nu er jeg jo VIRKELIG udvidende. Hvad består fondant af? er det noget man køber eller laver man den selv?

Anmeld

6. november 2011

M&M's Mor

JJH skriver:

Altså nu er jeg jo VIRKELIG udvidende. Hvad består fondant af? er det noget man køber eller laver man den selv?

Du kan godt købe færdiglavet fondant men den side jeg har smidt et link til er der en opskrift på hjemmelavet fondant som består af flormellis, vand, olie og skumfigduser...

Anmeld

6. november 2011

hekran

Ved ikke, om man må henvise til andre sider, men jeg fandt denne tråd i min søgen på opskrifter:  http://dindebat.dk/mad-drikke/657936-dekorering-af-kager.html 

Der er opskrifter på alle slags bunde, fyld, smørcreme og fondant. Den er genial!

God fornøjelse fra en nystarter!

Anmeld

6. november 2011

JJH

M&M's Mor skriver:

Du kan godt købe færdiglavet fondant men den side jeg har smidt et link til er der en opskrift på hjemmelavet fondant som består af flormellis, vand, olie og skumfigduser...

Super. jeg må hellere komme igang. Tak for hjælpen.

Anmeld

6. november 2011

JJH

Marita skriver:

Ved ikke, om man må henvise til andre sider, men jeg fandt denne tråd i min søgen på opskrifter:  http://dindebat.dk/mad-drikke/657936-dekorering-af-kager.html 

Der er opskrifter på alle slags bunde, fyld, smørcreme og fondant. Den er genial!

God fornøjelse fra en nystarter!

Puha, syntes den er meget uoverskuelig den side.  tror det skal være lidt mere simpelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.