Finanslov og Su..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Kloster

Hej.

Nogen der ved noget??? Har lige læst på tv2 nyhederne om su, men jeg ved ikke, hvad jeg skal tro...

Kommer jeg til at kan få mere i su ell er det kun for bestemte borgere evt uden uddannelse i forvejen, bestemt alder, evt ikke-forsørgere ell måske med en max indkomst.

På tv2 nyhederne står der sådan her:

- Den tidligere regerings besparelse på SU annulleres. Der afsættes samlet 420 mio. kr. i 2012 og 630 mio. kr. i 2013 til styrket uddannelsesindsats og omkring 500 mio. kr. mere i 2012 til SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Tro på dig selv.

Når der afsættes et beløb til SUen, fordeles de penge der til, hvor de nu synes. Der jo regler for, hvad du må tjene på su, og de regler ændres efter de forskellige udspil, der kommer. Men man kan højst være su i samlet 6 år det max.

Max indkomst, det er ikke husstanden der afgøre om du kan få su, det er det er dit fribeløb, jo mere du tjener ved siden af din su jo flere månder skal du fravælge med su, såfremt du overskrider dit fribeløb for ikke at få for meget i su. Der større fribeløb til dem med børn.

Men penge de 500 mio fordeles i ud i de grupper, som de mener, skal have mere.

Der hjemmeboende

Udboende

Enlig forsøgere

Deres valgkamp har kørt på at forsøgere genralt skulle have mere i su lige nu er det kun enlig forsøgere, der får dobbelt. Vi andre får som alm udboende med mulighed for supplerende lån.

Men spændende bliver det og se om de vil give os forsøgere, der ikke er enlige mere i su, som de lovede i deres valgkamp, men lad os se om det hele bliver til noget.

Anmeld

3. november 2011

Kloster

Susanne27 skriver:

Når der afsættes et beløb til SUen, fordeles de penge der til, hvor de nu synes. Der jo regler for, hvad du må tjene på su, og de regler ændres efter de forskellige udspil, der kommer. Men man kan højst være su i samlet 6 år det max.

Max indkomst, det er ikke husstanden der afgøre om du kan få su, det er det er dit fribeløb, jo mere du tjener ved siden af din su jo flere månder skal du fravælge med su, såfremt du overskrider dit fribeløb for ikke at få for meget i su. Der større fribeløb til dem med børn.

Men penge de 500 mio fordeles i ud i de grupper, som de mener, skal have mere.

Der hjemmeboende

Udboende

Enlig forsøgere

Deres valgkamp har kørt på at forsøgere genralt skulle have mere i su lige nu er det kun enlig forsøgere, der får dobbelt. Vi andre får som alm udboende med mulighed for supplerende lån.

Men spændende bliver det og se om de vil give os forsøgere, der ikke er enlige mere i su, som de lovede i deres valgkamp, men lad os se om det hele bliver til noget.

Er bare virkelig bange for at glæde mig, da det kan være min eneste chance for at læse til sygeplejerske.

Anmeld

3. november 2011

Tvillingemor80

Årh kunne være så fantastisk hvis der var lidt mere til os på SU, men som ikk er enlige 

Anmeld

3. november 2011

AnneBJ

Tvillingemor90 skriver:

Årh kunne være så fantastisk hvis der var lidt mere til os på SU, men som ikk er enlige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.