Sagen er den at min kæreste og jeg, for ca., 3 uger siden fødte en dejlig datter.
Han har fået en meget tidskrævende elevstilling, som han er begyndt på, for ganske få måneder siden. Han har altid prioiteret det meget højt - og jeg har self. accepteret at han skulle følge sin drøm (:
Han fik udover alt forventning 2 ugers barsel, så det var rigtig dejligt. I løbet af de to uger, voksede min kærlighed til ham helt gevaldigt. Det var dejligt at se ham påtage sig faderrollen så godt og intenst - og der var ingen tvivl om at denne nye pige, blev pigen i hans liv.
Nu er hans barsel så slut, og tingene har ændret sig rimelig markant. Han deltager ikke specielt meget i tingene derhjemme, jeg føler mig rimelig meget overladt til mig selv om natten, og synes det er rigtig hårdt. Jeg ved godt han har et arbejde som skal passes - men mener godt at han da bare kunne skifte en ble om natten, eller putte lidt med hende - så jeg også kunne få lidt pusterum. Men i stedet bliver han bare irriteret. Det er sket nogle nætter, at endten ham eller jeg, har sovet i stuen, for at han kunne få sin nattesøvn.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Han er meget følsom, så jeg har svært ved at fortælle ham om hvad jeg føler, for jeg vil ikke såre ham. Og vil ikke have han skal føle sig som en dårlig far, for det er han bestemt ikke. Det eneste jeg føler jeg kan sige, er at jeg synes det er hårdt, og så håbe han går lidt mere støttende ind i det...
Hvordan var det for jer, da fars barsel var slut? Hvordan håndterede i de problemer i evt. fik ?
Hilsen en frustreret mor 
Anmeld