Når far begynder på arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste og jeg, for ca., 3 uger siden fødte en dejlig datter.

Han har fået en meget tidskrævende elevstilling, som han er begyndt på, for ganske få måneder siden. Han har altid prioiteret det meget højt - og jeg har self. accepteret at han skulle følge sin drøm (:

Han fik udover alt forventning 2 ugers barsel, så det var rigtig dejligt. I løbet af de to uger, voksede min kærlighed til ham helt gevaldigt. Det var dejligt at se ham påtage sig faderrollen så godt og intenst - og der var ingen tvivl om at denne nye pige, blev pigen i hans liv.

Nu er hans barsel så slut, og tingene har ændret sig rimelig markant. Han deltager ikke specielt meget i tingene derhjemme, jeg føler mig rimelig meget overladt til mig selv om natten, og synes det er rigtig hårdt. Jeg ved godt han har et arbejde som skal passes  - men mener godt at han da bare kunne skifte en ble om natten, eller putte lidt med hende - så jeg også kunne få lidt pusterum. Men i stedet bliver han bare irriteret. Det er sket nogle nætter, at endten ham eller jeg, har sovet i stuen, for at han kunne få sin nattesøvn.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Han er meget følsom, så jeg har svært ved at fortælle ham om hvad jeg føler, for jeg vil ikke såre ham. Og vil ikke have han skal føle sig som en dårlig far, for det er han bestemt ikke. Det eneste jeg føler jeg kan sige, er at jeg synes det er hårdt, og så håbe han går lidt mere støttende ind i det...

Hvordan var det for jer, da fars barsel var slut? Hvordan håndterede i de problemer i evt. fik ?

Hilsen en frustreret mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Rsa

Kan kun snakke for mig selv, men tror de fleste oplever det sådan, når manden pludselig har en travl hverdag igen og man står alene med det hele...

Sådan er det i hvert fald også herhjemme, nu er min datter så 10½ måned og vi er ovre det værste. Det er da skide hårdt, at skulle være den der står op og trøster, putter mm. hver nat!
Min kæreste tager på arbejde kl.5 hver morgen og derfor har jeg taget mig af den lille om natten, da jeg er hjemme på barsel og har mulighed for at snuppe en lur med lillen.

Vi har gjort det herhjemme, at det - for det meste - er ham der står op med vores datter i weekenderne, så jeg kan sove. Var det en mulighed?

Kan også forstå, at du bare har brug for at få hænderne fri lidt, hvilket jeg sagtens kan forstå... Kan du bede ham tage hende eller hvordan vil han reagere på det? Har tit bedt min kæreste tage vores datter lidt, fordi jeg trænger til en pause! Det har her ikke været noget problem... Ellers benyt dig af bedsteforældre, veninder eller andet, der måske kan tage den lille et par timer

Om ikke andet bliver alt jo bedre med alderen og der kræves mindre og mindre af mor, som tiden går 

Pøj pøj

Anmeld

3. november 2011

Møn-Mor

Altså herhjemme (har først termin i januar) har jeg ikke forventning om, at min kæreste skal tage nattetørnen i hverdagene, da han jo arbejder (meget) og jeg går hjemme på barsel netop for at kunne tage mig af den lille.

Jeg vil så håbe og bede ham om, at tage den lille lidt om aftenen, når han kommer ind/hjem, så jeg der kan få lidt frirum og så forvente, at han er lidt mere på banen i weekenden, selvom han også har arbejde der, dog som regel lidt mindre end i hverdagene (han er selvstændig).

/Winnie

Anmeld

3. november 2011

janne1986

Altså min mand kører lastbil, så når hans barsel har været ovre de to gange, så har det været 100% mig fra søndag aften til fredag eftermiddag...

Det er til tider super hård... Men det er jo ALT værd!!!!

Nu snart 4 år efter den store er kommet til verden og alt bare har handlet om børn for mig kan jeg godt mærke jeg nogen gange har lyst til bare og mødes i døren og så tage på spa ophold... hihi .... Ugen er tit hård alene med en på knap 4 og en på 1 år....

Men igen, han arbejder... og jeg passer ungerne, det er mit job 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.