Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi skal i år holde jul hos os. i den forbindelse tænker jeg på hvilke sjove/ søde traditioner der er ude i det danske land? Måske jeg kan få inspiration til en nye tilføjelse i juletraditionen . Den måde vi holder jul på er: Vi spiser gås eller and, får alt den traditionelle julemad inkl. Ris a la mente derefter slapper vi kort af, dækker op i stue med alverdens juleguf og så begynder danse. Vi synger 2-3 sange og så får den yngste i selskabet lov til at finde en gave til hver deltager, men kun en åbner af gange så alle ser hvad hinanden har fået. Derefter syneger vi igen en 2-3 sange, gaver osv. Så ja vi synger meget og ja aftenen er meget lang med alle de dejæige pakker. ind imellem hygger vi, snakker, nogle spiller osv. Det er vores juleaften, men har i nogle sjove små traditioner vil jeg gerne høre om den jegtænker selv på at indføre en leg, hcor værtinden ( mig) har gemt/ hængt et stykke julepynt på træet. Den som så først finder tingen vinder en lille pakke. Tænker at så får alle også set træet
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
vi prøvede et år at tænde et lille fyrfadslys hver.. det sidste der brændte vandt så en lille gave... det var nu meget sjovt.
vi har faktisk ikke nogen juletraditioner fordi at vi ikke holder jul med familien sådan rigtigt...
vi har de sidste par år lavet pakkeleg det er super sjovt og hyggeligt, og alle aldre kan være med
I år har vi en endda aftalt at os over 18 ikke giver hinanden gaver, men kun leger pakkeleg
Så undgår min let stresselige mor at stesse over gave køb (udover til min lillesøster), og vi unge som ikke har så mange penge kan spare lidt på den konto
Sidste sang vi synger er altid "Nu er det jul igen", hvor vi drøner rundt i hele huset
i min svigerfamilie slår man om gaverne under træet. Den der slår en 6'er mp hente en pakke under træet - enten til sig selv eller til en anden. Det giver en dejlig ro.
mg91 skriver: vi har de sidste par år lavet pakkeleg det er super sjovt og hyggeligt, og alle aldre kan være med I år har vi en endda aftalt at os over 18 ikke giver hinanden gaver, men kun leger pakkeleg Så undgår min let stresselige mor at stesse over gave køb (udover til min lillesøster), og vi unge som ikke har så mange penge kan spare lidt på den konto
Da en god ide . Men vi har pakkeleg med min familie ( som vi i år også holder jul med), den 25 eller 26 alt efter hvornår julefrokosten holdes
henh01 skriver: i min svigerfamilie slår man om gaverne under træet. Den der slår en 6'er mp hente en pakke under træet - enten til sig selv eller til en anden. Det giver en dejlig ro.
Det kunne være en tradition som vi skulle prøve lyder sjovt
Gaia skriver: Da en god ide . Men vi har pakkeleg med min familie ( som vi i år også holder jul med), den 25 eller 26 alt efter hvornår julefrokosten holdes
Ja så kan det måske godt blive lidt for meget af pakkeleg hehe
mg91 skriver: Ja så kan det måske godt blive lidt for meget af pakkeleg hehe
Men elsker pakkeleg
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128