Mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. november 2011

Anonym trådstarter

Hvornår må børn få andet end sødmælk? Her mener jeg Minimælk, letmælk osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

nathja

når de er over 1 år ifølge min sp.. men det er en smagssag om de behøver gå over til let/mini.. min datter på snart 3 og min sød på 1 1/2 år får stadig sødmælk somme tider..

Anmeld

2. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Anbefalinger siger sødmælk indtil 1 år - derefter letmælk

Anmeld

2. november 2011

LR85

Vi begyndte da han var stabil i sin vægt. Altså efter han havde lært a gå og alt det  

Anmeld

2. november 2011

TrineCT

Anonym skriver:

Ny forskning viser at man optager bedre de essentielle vitaminer gennem fedtet i mælk. Dvs. det er bedre at give børn sødmælk frem for fx. let- eller minimælk.

TrineCT

Anmeld

2. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi giver dem letmælk og de er 4 år og 2 1/2 år

Anmeld

2. november 2011

Hasselnødden

Vores Elias på snart 2 år får oftest sødmælk, men får i ny og næ af fars minimælk - her den anden dag har farmand så købt mælk med d-vitamin nu med vintertiden indenfor rækkevidde, hold op det klistrer, når det ikke rammer munden - det er lidt potato potato...  Han har hele tiden ligget i den lette ende af vægtkurven, men følger så sin egen kurve nu vægtmæssigt, så har ikke haft hverken lyst eller behov for at skifte sødmælken ud... (jeg er opvokset på landet og har altid drukket sødmælk - hvis ikke rent komælk og jeg lever endnu)

Anmeld

3. november 2011

Jonatansmor

Herhjemme er drengen 16 måneder og får stadig sødmælk. Lægen siger, ligger han stadig et godt stykke over vægtskalaen når han er 2, stopper vi med det.

Det er noget med den måde kroppen optager proteinet i mælken, det gør de nemmest igennem en høj fedtprocent

Anmeld

3. november 2011

SussieThyssen

Der er vist lidt delte meninger omkring det.
Men forskning viser at børn ikke bør få andet end sødmælk før de er 6 år.

Fedtpartiklerne i letmælk eller endnu tyndere er smadret til så fine partikler at de kan passere direkte gennem væggene i blodkarene, og kan sætte sig som fedt omkring væv, hjerte, organer af forskellig slags og kan forårsage tidlig åreforkalkning.
Udenlandske forskere anbefaler ligeledes at børn IKKE får andet end sødmælk indtil deres 6. år og gerne senere.

Så det må man jo så afgøre med sin egen samvittighed.
Nu har jeg haft det let med mine unger, for vi er alle mælkeallergikere, men mit valg ville helt sikkert være, ikke at give børn andet end sødmælk, så længe de er i voksealderen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Der er vist lidt delte meninger omkring det.
Men forskning viser at børn ikke bør få andet end sødmælk før de er 6 år.

Fedtpartiklerne i letmælk eller endnu tyndere er smadret til så fine partikler at de kan passere direkte gennem væggene i blodkarene, og kan sætte sig som fedt omkring væv, hjerte, organer af forskellig slags og kan forårsage tidlig åreforkalkning.
Udenlandske forskere anbefaler ligeledes at børn IKKE får andet end sødmælk indtil deres 6. år og gerne senere.

Så det må man jo så afgøre med sin egen samvittighed.
Nu har jeg haft det let med mine unger, for vi er alle mælkeallergikere, men mit valg ville helt sikkert være, ikke at give børn andet end sødmælk, så længe de er i voksealderen.

Kærligst
Sussie

Kære Sussi,

Du er et orakel  Jeg følger dit råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.