Ønsker at opsige job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. november 2011

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er snart færdig med min barsel og har fået tilbudt et nyt job der bare lige er det jeg altid har ventet på Men hvordan er det jeg griber dette an? Jeg har en mdr opsigelse, så jeg vil opsige mit job sidst i november, da jeg skal starte 2. januar, så passer der + et par dage. Jeg synes ikke der er grund til at komme tilbage, når beslutningen er taget! Men hvad med min ferie jeg har optjent gennem barsel? Flyttes den over??

Kom gerne med erfaringer og gode råd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

LilleMie

Jeg vil bare lige sige tillykke med det nye job, det lyder super fedt !

Og så opper jeg lige din tråd for dig samtidig, for jeg ved ikke noget om overflytning af ferie og har ikke stået i samme situation, men mon ikke det kører rimelig automatisk

Mht. opsigelsestidspunkt så er slut november er fint. Tag ind på dit arbejde personligt og fortæl dem det - og tag samtidig en skriftlig opsigelse med også i 2 udskrifter og få dem til at kvittere på den ene (som du tager med hjem), at opsigelsen er modtaget. Så har du dit på det tørre og kan bevise du har opsagt rettidigt, hvis der skulle opstå problemer. Det er mange steder også et krav at de modtager opsigelsen skriftligt.

Anmeld

3. november 2011

dpb

umiddelbart vil jeg mene at den ferie du har optjent under barsel (som ikke er "fuld" i forhold til hvis du havde været der, der er en kryptisk udregning bag som jeg ikke har fattet men opdagede det selv efter sidste barsel hvor jeg blev opsagt kort efter) vil blive overført til feriekonto!! Så du mister altså ikke noget, så vidt jeg ved

Ot så lige et kæmpe tillykke med dit nye job

Qnuz

Anmeld

3. november 2011

A.n.onym.

Når du fratræder et job og du har ferie tilgode, er arbejdsgiveren forpligtet til at udbetale pengene via et feriekort....

Anmeld

3. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du mister ikke det du har optjent under din barsel - det bliver overflyttet til feriekonto. Jeg blev opsagt 3 uger efter jeg kom tilbage fra barsel og de blev bare overflyttet.

I øvrigt tillykke med dit nye job

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Tak, lige hvad jeg havde brug for at vide

Anmeld

3. november 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Du skal også være opmærksom på, at hvis du har noget orlov til gode, så mener jeg ikke at din nye arbejdsplads er forpligtet til at overtage denne del af orloven, som du evt. havde tænkt at gemme til senere brug.

Jeg kan ikke helt huske reglerne, men dog huske at der er et eller andet med det. Det er selvfølgelig ikke til så meget hjælp, men hvis det er relevant kan din fagforening nok hjælpe dig med at svare på det.

God arbejdslyst

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har brugt rup og stub  Men tak for påmindelsen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.