Barn uden for udd. og job ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. november 2011

grøn · ært

Jeg ved godt, at man ikke kan planlægge et barn, MEN Vi har vores første barn på vej, som bliver født maj 2012. Jeg starter uddannelse september 2012 og er færdig januar 2016. Vi vil genre have, at nr. 2 ligger okay tæt på den første, så hvis alt "går vel" og jeg føder december-januar 2015/2016.... Hvor får jeg så barselspenge fra, når jeg jo så  er uddannet, men ikke er i job ?  (og hvor meget kan jeg regne med)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Nina Amelia

Mit bedste råd er at kontakte en a-kasse (en som er relevant for din udd./fag) og høre dem om reglerne

Anmeld

2. november 2011

Rsa

grøn · ært skriver:

Jeg ved godt, at man ikke kan planlægge et barn, MEN Vi har vores første barn på vej, som bliver født maj 2012. Jeg starter uddannelse september 2012 og er færdig januar 2016. Vi vil genre have, at nr. 2 ligger okay tæt på den første, så hvis alt "går vel" og jeg føder december-januar 2015/2016.... Hvor får jeg så barselspenge fra, når jeg jo så  er uddannet, men ikke er i job ?  (og hvor meget kan jeg regne med)

Ved ikke hvordan systemet ser ud til den tid, men jeg er på barselsdagpenge og får mellem 11000 og 13000 udbetalt - afhængig af hvor mange arbejdsdage der er i den pågældende måned, er på højeste sats.... Mener det er 800 et eller andet pr. dag.

Anmeld

2. november 2011

LilleLene

grøn · ært skriver:

hvis der er barsel under uddannelse får man su

Anmeld

2. november 2011

grøn · ært

Rsa skriver:

Ved ikke hvordan systemet ser ud til den tid, men jeg er på barselsdagpenge og får mellem 11000 og 13000 udbetalt - afhængig af hvor mange arbejdsdage der er i den pågældende måned, er på højeste sats.... Mener det er 800 et eller andet pr. dag.

Okay, det er også det jeg regner med at få her når jeg har født til maj og inden jeg starter min uddannelse. Vidste bare ikke, om det så anderledes ud, når jeg rent faktisk har en uddannelse.... Men det lyder det ikke til. Og det er jo dejligt!

Vil helst ikke afbryde uddannelsen for barsel, så derfor vil jeg gerne have barn lige efter endt uddannelse eller en-to måneder inden den slutter. (det sidste halve år er praktik og skriftlig opgave). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.