Forslag til min datters aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

267 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Nea85

Hej med jer!

I dag er min datter blevet 6 måneder. Hun har fra hun var 4½ måned fået grød om formiddagen, og fra hun var ca. 5 måneder fået kartoffelmos til aftensmad.

Indtil videre har hun fået kartoffelmos med forskellige grøntsager, f.eks. gulerod, hokaidogræskar, blomkål, broccoli eller avocado.
Efter anbefaling fra min SP lavede jeg i går en masse kogte kødboller. I den ene halvdel puttede jeg estragon, og i den anden puttede jeg estragon og hvidløg. Hun kan lide begge slags, og jeg har most dem og blandet dem i kartoffelmosen.

Nu er det, jeg har brug for alle jeres forslag. Hvad kan jeg ellers lave til hende? Synes det er ved at blive lidt trivielt efterhånden..

Hun virker bestemt ikke til at være kræsen, det lille madøre

Mange hilsner
Linnea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

eirene

Nea85 skriver:

Hej med jer!

I dag er min datter blevet 6 måneder. Hun har fra hun var 4½ måned fået grød om formiddagen, og fra hun var ca. 5 måneder fået kartoffelmos til aftensmad.

Indtil videre har hun fået kartoffelmos med forskellige grøntsager, f.eks. gulerod, hokaidogræskar, blomkål, broccoli eller avocado.
Efter anbefaling fra min SP lavede jeg i går en masse kogte kødboller. I den ene halvdel puttede jeg estragon, og i den anden puttede jeg estragon og hvidløg. Hun kan lide begge slags, og jeg har most dem og blandet dem i kartoffelmosen.

Nu er det, jeg har brug for alle jeres forslag. Hvad kan jeg ellers lave til hende? Synes det er ved at blive lidt trivielt efterhånden..

Hun virker bestemt ikke til at være kræsen, det lille madøre

Mange hilsner
Linnea

Hvad med at forsøge med noget fisk? Det er jo nemt at få i mindre stykker. Og ellers kan du jo hakke kylling eller andet kød i en persillehakker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.