solhau skriver:
I torsdags gik jeg og pigerens far fra hinanden. Efter 3 år og to unger hvoraf den mindte kun er knap 3 mdr, må jeg sige det er pænt hårdt at indse realiteterne.
Dårlig kommunikation er nok hovedårsagen, øv.
Jeg sagde jeg helst ville at vi valgte at kæmpe for det og give forholdet endnu en chance, men det var han ikke interesseret i.
Jeg har svært ved at forstå hans motiv for at ende forholdet. Han mener at han vil få mere tid med børnene på den måde.
Han bor endnu hjemme, men højest 14 dage endnu er aftalen.
Nu har han lige pludselig tid til at lave en masse hyggelige og familieagtige ting, som fx at gå på legepladsen, drikke kakao, snakke, lave mad osv.. Alt det som jeg har prøvet at få ham til at være bare lidt med til i de sidste måneder.
Det er virkelig frustrerende og irriterer mig grænseløst...
Tager rigtig gerne i mod gode råd til at takle bruddet overfor vores 2-årige datter, der jo er den der bliver mest ramt af det.
Og hvis nogen har forstand på alle de økonomiske/pratiske ting og tilskud jeg kan få så byd endelig ind, da jeg synes det er en jungle.
Jeg er studerende på ungdomsuddannelse og er derfor på SU, men er jo lige nu på barsel.
Tak fordi du læste mine tanker.
Hej Solvej
Ked af at høre manden gik, du vil måske aldrig komme til at forstå han gik er jeg ked af at fortælle .
Nå men det du skal er at søge bidrag fra faderen igennem amtet. Gør det med det samme så det bliver fastsat fra starten af. Du skal ned på kommune og fortælle du er blevet alene og få en ansøgning på ekstra ordinære og ordinære børnepenge, ca 3000 ekstra hver 3 mdr. du skal søge bolig sikring.
Du skal være regristeret som enlig på kommunen før du kan få mere i SU som enlig forsørger, hvor dan det er på barsel er jeg ikke sikker på. Snak med din SU medarbejder på skolen og snart.
Og så skal du søge fripladser i insitutioner, ved ikke om den store er afsted.
Ofte synes jeg mænd virkere mere afslappet efter et brud, ved ikke om det er fordi det ikke fylder i deres hovede mere. Hans grunde vil nok lyde latterlige i dine ører, men heh ja det er hans grunde.
Håber at det kan hjælpe lidt med hvad du kan søge
ellers skriver du bare både her eller Facebook. vi er jo venner der også ...