Optagelse i fagforening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har besluttet mig for at være voksen og ansvarlig og melde mig ind i a-kassen. Det har tidligere ikke været "nødvendigt" da jeg var studerende, men nu når jeg skal begynde i mit nye job, synes jeg det er på tide.

Så jeg melder mig ind i HK - mest logisk eftersom det er ett kontorjob - men får nogle dage senere beskeden om at de ikke vil optage mig, da jeg pt har et FOA job. Så jeg ringer til dem for at sige at jeg faktisk har brug for at stå i HK's fagforening så min kontrakt kan blive udformet. Ok - de melder mig ind i fagforeningen, men henviser mig igen til FOAs a-kasse. Jeg ringer så til FOA for at melde mig ind. Da damen så spørger mig hvorfor jeg kun skal bruge a-kassen og ikke fagforeningen, fortæller jeg sandheden og siger at jeg skal starte i nyt job til maj som hører under HK. Så vil de fisme ikke optage mig WHAT? Nå men så må jeg jo melde mig hos kristlig, gul, grøn eller hvilken farve de nu har. For nu VIL jeg i en a-kasse.

Nu kan jeg så ikke forstå hvorfor jeg ikke har modtaget et girokort fra HK, så jeg ringer til dem igen i fredags. Hun lover så at sende et til mig, og i går fik jeg så et brev fra HK. Men det var ikke girokort, men et skema om optagelse i a-kassen. Mig i telefonen igen igen, og snakker med en rigtig sød herre og spørger om de har sendt brevet fordi aligevel vil optage mig. Han forklarer mig at HK har en moralsk regl om ikke at optage nogen som hører til en "forkert" faggruppe, men han kunne ikke forstå hvorfor at jeg ikke kunne blive medlem, når jeg nu skulle have et HK job. Han stiller mig videre til en ny person, og efter en lille snak med hende, hvor jeg forklarer sagen får jeg svaret : " Når du nu så gerne vil være medlem bliver jeg vel nødt til at give dig lov" i et virkelig fornærmet tonefald. Så er det jeg tænker...hvis de virkelig er kede af at folk flygter fra fagforeningerne, kan man så ikke bare få et pænt svar? Der er jo ligesom konkurrence på markedet. Og det burde da ikke være så besværligt.

Men hvorom alting er, så jeg er endelig medlem af både en fagforening og a-kasse nu - tror jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2009

Munder

Hej Jeanne

Det lyder godt nok mystisk, at du nærmest måtte kæmpe for at blive meldt ind.

Nå men når det er sagt, er jeg rigtig glad for at være i HK, det har hjulpet mig meget gennem en krise jeg havde for 5 år siden.

Og tillykke med jobbet.....Hvad skal du lave?

Dorte

Anmeld

10. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Dorte W. skriver:

Hej Jeanne

Det lyder godt nok mystisk, at du nærmest måtte kæmpe for at blive meldt ind.

Nå men når det er sagt, er jeg rigtig glad for at være i HK, det har hjulpet mig meget gennem en krise jeg havde for 5 år siden.

Og tillykke med jobbet.....Hvad skal du lave?

Dorte

Ja jeg forstår det heller ikke. De burde da være en smule glad for et nyt medlem

Og jo tak Jeg skal begynde som vagt-koordinator for hjemme og sygeplejen i Odderkommune. Jeg skal bestemme hvem, der skal arbejde hvornår for 80-90 mennesker Og bestille vikarer til langtidsplanlægningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.